Mannetje of Vrouwtje????

Gestart door Canosul, maart 14, 2009, 11:49:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Canosul

Ik heb 2,5 jaar een lieve parkietje, toen ik hem kocht had ik aangegeven dat ik een mannetje wilde. Maar nu heb ik mijn twijfels...
Is mijn kindje een man of een vrouw haha :-X
Groeten

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Voor zover ik het kan zien, zou ik zeggen dat je een mooi popje hebt.

Groetjes, Sonja.

Milo-Pixel

Ik zie toch wel een beetje een paarse gloed als ik goed kijk, en aangezien je parkietje al 2,5 jaar is en geen bruine dop heeft, ga ik voor een man :). (Het is een roodoogje toch?)

Canosul

Ja hij/zij heeft roodoog :D ..ik denk ook dat het een mannetje is en thuis denken ze dat het een vrouwtje is.. ik weet het nu echt niet meer haha HELP! ::)

Chicowen

Dan ga ik denk ik ook voor een man. Ik dacht ook een wat paarsige gloed te zien en aangezien de neusdop nog niet naar bruin verkleurt is in de afgelopen 2,5 jaar, ga ik voor een man.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Bij roodoogjes zit het weer wat anders met de neusdopkleur (ook bij deens bonte parkietjes trouwens). Bij een man wordt de neusdop niet blauw, maar blijft paars. Bij een pop wordt de neusdop altijd bruin. Of het nou een bont parkietje is, een roodoogje, of een andere kleurslag, de dop wordt altijd bruin.

Aangezien jou parkietje al 2,5 jaar oud is, een roodoogje is en een paars dopje heeft (sowieso geen bruin..), ben ik er vrijwel zeker van dat het een ventje is ;).


tegelijk met chicowen

Canosul

Nou dat lucht wat op heb hem de laatste 2,5 jaar echt behandeld als een "grote" mannetje:D :P

Sara

Nou, mijn Luka is dan toch wel een speciaal geval, aangezien ie na 3,5 jaar een bruine neusdop gekregen heeft, en voordien altijd een paarse had (en ik er echt zeker van was/ben? dat hij een kereltje is).
Maar als ik zo de foto bekijk zou ik toch ook eerder zeggen dat het een mooi ventje is. :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes