Een grasparkietje erbij nemen?

Gestart door Federerfan, maart 08, 2009, 16:35:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Federerfan

Hallo allemaal,

Ik heb hier al een hele tijd niet gepost. Toen ik hier vor het laatst postte had ik nog mijn parkietje Jimmie. Maar die is helaas overleden nadat hij tegen een muur was gevlogen. Hij leefde toen nog wel maar ging snel achteruit. Was erg verdrietig.

Nu heb ik alweer bijna een jaar een nieuwe parkiet, Noddie (zie foto hieronder). Nu overweeg ik om er een bij te kopen, omdat ik weliswaar 's avonds meestal thuis ben maar overdag gewoon werk. Ik vind dat hij toch wel veel alleen zit en ik kan me voorstellen dat hij het meer naar zijn zin heeft als hij er een vriendje bij krijgt. Maar ik zit met een aantal vragen:
- Is het het handigst om eenzelfde type parkiet te kopen (in mijn geval weer een regenboogparkiet) of is het leuker om er bijvoorbeeld een valkparkiet bij te kopen?
- Hoe zijn jullie ervaringen met het kopen van een tweede parkiet? Ik ben een beetje bang dat Noddie me straks niet meer ziet staan. Dat hij veel aandacht heeft voor de nieuwe parkiet snap ik en vind ik prima, maar als hij me totaal niet meer zou zien staan zou ik dat er g jammer vinden.
- Ik heb een keer gelezen dat je een nieuwe parkiet eerste twee weken in een aparte kooi moet houden voordat je ze bij elkaar doet en dat je ze in die twee weken aan elkaar moet laten wennen door ze 's avonds allebei uit hun kooi te laten.
- Noddie is een vrouwtje. Het lijkt me handiger om er een mannetje bij te kopen want twee vrouwtjes bij elkaar lijkt me erg druk.
- Zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken?
- Ik overweeg om hem een keer een hele dag vanaf het balkon te observeren (op een [plats waar hij me niet kan zien) om te zien of hij zich alleen vermaakt. Heeft iemand daar ervaring mee?

Foto verwijderd conform de forumregels, zoals Chicowen ook beschrijft ;) topic gesplitst en op zichzelf gezet, Caradow

Chicowen

Hoi Federerfan,

Vervelend dat je vorige parkietje overleden is. Leuk dat je weer een nieuwe hebt genomen.
De vragen die jij stelt zijn gemakkelijk met de zoekfunctie te vinden.
Een regenboogparkiet is geen soort parkiet, alleen een kleurslag. Wel is het verstandig om er een grasparkietje bij te nemen en geen valkparkietje.
Ik raad je aan je vragen eerst eens met de zoekfunctie op te zoeken.
Verder is een foto plaatsen wel grappig, maar het heeft geen toegevoegde waarde voor deze vraag. Om je parkietje te showen kun je foto's plaatsen in de albums.
Ik heb overigens geen ervaring met het bestuderen van mijn parkieten vanaf het balkon, ik vind het wel een leuke manier om erachter te komen wat je parkieten nou de hele dag uitvoeren. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

#2
Citaat van: Chicowen op maart 08, 2009, 17:38:49
Een regenboogparkiet is geen soort parkiet, alleen een kleurslag.

Een regenboogparkiet is wel degelijk een soort parkiet ;) Zie hier: http://www.vogelsbekijken.info/papegaaien/blz/Regenboogparkiet.html
Er is verwarring hierover omdat een grasparkietje met de kleurslag regenboog (of veelkleuren) vaak regenboogparkiet genoemd wordt.

(Ik denk dat het om een grasparkiet gaat, maar heb de foto niet kunnen zien omdat die verwijderd is voordat ik dit topic heb gelezen.)

het was inderdaad een grasje ;) Cara

Chicowen

Ah weer wat geleerd. bedankt! ;)
Maar in dit geval ging het inderdaad om een grasparkiet met regenboogkleurtjes. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Federerfan

Citaat van: Chicowen op maart 08, 2009, 17:38:49
Hoi Federerfan,

Vervelend dat je vorige parkietje overleden is. Leuk dat je weer een nieuwe hebt genomen.
De vragen die jij stelt zijn gemakkelijk met de zoekfunctie te vinden.
Op welke termen moet ik dan zoeken?

Chicowen

Citaat van: Federerfan op maart 10, 2009, 21:23:54
Op welke termen moet ik dan zoeken?

Bijvoorbeeld: "tweede parkiet erbij" en je vindt al het volgende:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=13676.0
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Federerfan

#6
Citaat van: Chicowen op maart 10, 2009, 23:03:23
Bijvoorbeeld: "tweede parkiet erbij" en je vindt al het volgende:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=13676.0
Oké, bedankt, ik dacht alleen dat ik dan meer hits zou krijgen. Maar dit topic gaat over precies dezelfde situatie als waarin ik zit. ;D

Caradow

Citaat van: Federerfan op maart 11, 2009, 07:22:59
Oké, bedankt, ik dacht alleen dat ik dan meer hits zou krijgen. Maar dit topic gaat over precies dezelfde situatie als waarin ik zit. ;D

Dat is toch ook de bedoeling! Je zoekt naar antwoorden voor jou situatie, dus ene soortgelijke situatie..