Grasparkietje en een hond, goede combi???

Gestart door frances2, maart 08, 2009, 17:27:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

frances2

Hoi allemaal  :)

Na enige jaren zonder gevederde vriendjes te zijn (overleden pietjes  :(, verhuizing, aanschaf hond, geboorte van onze tweeling 8 jr geleden, etc etc) denk ik er toch weer over (voorlopig) 1 pietje aan te schaffen. Ik blijf 't geweldige, fantastische diertjes vinden!!!

Maar nu is mijn twijfel een beetje of het wel goed zal gaan met onze friese stabij van bijna 11 jr. Niet dat ik straks een parkietje in de stress heb en een hond die van ellende geen oog meer dichtdoet! Hij is wel een allemansvriendje en alles wat in huis is, beschouwt ie als 'inboedel'. Denk dat het wel goed zal gaan, maar ik ben errug nieuwsgierig of er iemand is die zijn ervaringen met mij wil/kan delen   ;D 
Alvast bedankt! Ga ik me vast storten op de huizen, eh kooienmarkt!

Groetjes, Ellen

Chicowen

Hoi Ellen,

Leuk dat je erover denkt om weer een parkietje aan te schaffen!
Over of parkieten en honden samen kunnen zijn er veel verschillende ervaringen. Het KAN goed gaan, maar toch zal ik er erg mee oppassen als ik jou was. Sowieso nooit je hond en je parkietje samen in één ruimte hebben als jij er zelf niet bij bent.
Je kunt het forum doorzoeken met de zoekfunctie om wat meer ervaringsverhalen te vinden.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Voor ervaringen met andere huisdieren (waaronder ook honden) zie dit topic: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10784.0

frances2

Hoi Ingrid,

Bedankt voor je nuttige en handige link! Ik ga in ieder geval morgen in een dierenwinkel info vergaren over geschikte kooien en hoop binnenkort bij een kweker in de buurt langs te gaan!

Ellen   ::)

Caradow

Kooientip die ze je in de dierenwinkel niet gaan geven:

Geen ronde kooi
Horizontale tralies, max tralieafstand 13 mm
Hoe groter hoe beter (dus meet eerst even op hoe groot je kwijt kunt in huis :))
Breedte is belangrijker dan hoogte



frances2

Vorige week zaterdag Kenny ( :-*) opgehaald. Met 3 dagen at ie uit m'n hand en was al zo vrij als het bekende vogeltje! Nu, een week later dus, springt meneer vrolijk op m'n vinger, kwettert en schettert er op los, super ondernemend (dacht eerst nog dat het een kruising grasparkiet-hamster was), kortom een kleine kanjer!!! ;D

Ook met onze hond gaat het super. Ze hebben elkaar volledig geaccepteerd. Benieuwd hoe dat gaat worden als Kenny buitenskoois komt!

Moraal van mijn verhaal: tot nu toe een goede combi  :)!

Groetjes, Ellen

hillie

Het lijkt misschien goed gaan nu maar ik zal uit blijven kijken.
Een ogenblik onoplettendheid kan fantaal wezen.
Honden blijven jacht dieren.

Ingrid

Voordat we hier verzanden in een herhaalde discussie over een hond en grasparkiet samen (dat kan in het discussietopic, zie link in eerder berichtje) komt er op dit topic een slotje *KLIK*