Oogje van witte parkiet lijkt opengebarsten

Gestart door sunshine760510, april 04, 2005, 14:52:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunshine760510

Hoi, ik heb een witte vrouwtjesparkiet en zij heeft sinds het weekend een soort opengebarsten oogje.  :cry: Het ziet er best eng uit. Ze heeft al 2 keer eerder zoiets gehad met haar oogje. Toen was het bloed alle kanten opgespat. Ze heeft hier medicijnen voor gehad en toen ging het snel over. Nu alleen is het oogje heel dik en opgezwollen en is er niet veel bloed verder. Ze is nu ook heel zielig, doet steeds haar kopje in haar vleugel. Dit deed ze de andere 2 keren niet. Heeft iemand ervaring met oogziektes van een parkiet. Ik ga wel naar de dierenarts om het na te laten kijken, maar was benieuwd of iemand dit herkent en wat dat was.  :?:

groetjes Naomi

Renate

Hoi,

Ik ken het niet, lijkt me inderdaad heel verstandig om snel naar de dieren-
arts te gaan. Dit lijkt me geen pretje voor je parkietje. :(

Parkieten-Freak

Ik zou onmiddelijk naar de dierenarts gaan.
Of er zit een vuiltje in het oog, of er is iets ontstoken. Hoe dan ook: oogaandoeningen zijn pijnlijk, en erger nog: onbehandelde infecties kunnen soms tot blindheid leiden.
Waarschijnlijk heeft je parkietje last van het licht. Zorg daarom dat hij niet in het felle licht zit!!!
Wacht niet met een bezoek aan de dierenarts, want dit klinkt behoorlijk ernstig!!!


Anita & Marisa

Hoi Sunshine,

Wij zijn het helemaal met Parkietenfreak eens! Zo snel mogelijk naar de dierenarts!!!!
Het kan heel ernstig worden als je er niet op tijd bij bent! En je parkietje heeft ook pijn!!!

Laat je ons weten hoe het afgelopen is?

Veel liefs,
Anita en Marisa.