Branco en Diogo eerste nestje !!!

Gestart door Diana, maart 07, 2009, 18:13:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diana

Ook hebben Branco en Diogo flink gehobby'd en dus 4 eitjes gelegd waarvan 2 bevrucht waren. Voor een eerste leg ben ik daar best tevreden over. De eerste 2 eitjes waren dus bevrucht en ook uitgekomen in die tijd dat ik even afwezig was hier. De baby's zijn nu 10 en 8 dagen oud en maken het goed.

Hieronder zal ik eerst een foto plaatsen van de mama(Branco) en de papa(Diogo) zodat jullie de kleurslagen kunnen zien. Mama is in ieder geval een albino en papa ???
Ook volgen de baby's eronder.

[verwijderd door de beheerder]

Diana

En hier nog een paar op de hand voor de eerste keer wat een frummeltjes he  :-*


[verwijderd door de beheerder]

Marjolein90

Ahh wat een schatjes weer! Je zult het wel druk hebben met al die kleintjes!  :-*

Diana

ja whaha alles goed in de gaten houden en schoonhouden natuurlijk. Maar vooral het knuffelen en foto's maken kost tijd hihi maar die tijd ben ik er graag aan kwijt hoor lol

liesanne


Gwentjee

Leuk, wij krijgen ook heel misschien babyparkietjes!:)

Gwen.

Mars

Nou nou, wat een hoop kleintjes bij jou!

Je man is in ieder geval, volgens mij:
geelmasker type II, doorlopend in het lijfje, dus blauw van kleur (geel met blauw is groen)
opaline (tekening loopt niet door in de nek)
gezoomd (is tekening 'andersom')

Verder weet ik niet precies hoe ik de effen vleugelpennen moet gaan noemen ;)

Als je popjes hebt, zullen deze in ieder geval opaline zijn, omdat hun vader dat is.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

Õh, ik ben ZO jaloers! 3 nestjes in zon korte tijd! Ik hoop dat alles ook hier weer goed gaat. ;D

Diana

Oke leuk Mars dan mag jij nog een keer kijken als ze in de kleur zitten hihi dan weet ik dus gelijk het geslacht als er popjes bij zitten lol.

hillie

Houd het dan nooit op.... ;)
Nou gefeliciteerd ook met het derde nestje

Diana

wat bedoel je Hillie met houd het dan nooit op ???????

hillie

Was als grap bedoelt hoor niet beledigend of zo.... ;)
Dat het je derde nestje al is.
Ik had de de hoop dat hier ook een nestje zou komen maar die hoop is al weer vervlogen.

m

leuk hoor om die foto's te zien....zo schattig.

Diana

nestje vier is er al inmiddels want benji heeft weer 2 baby's  :-*

liesanne

gefeliciteerd!!!!!!!!!

groetjes Liesanne ;D

Diana

 :-* oh wat ben ik verliefd op mijn eigen parkietjes op het moment hihi  :D

Ik heb net weer wat foto's gemaakt van de 2 baby's van Branco en Diogo. En Mars aan jou kleuren kennis twijfelde ik al niet maar nu zeker niet want voor mij is het toch een verrassing dat er blauw tevoorschijn in gekomen. Bij baby 2 twijfel ik nog een beetje dat het blauw/grijs zal worden wat denk jij ...

En kan je nu al zien wat je zei kwa opaline? En dan zal het geslacht al bekend zijn ? Want geslacht bij kleurslagen daar moet en wil ik nog veel over leren vind het erg interresant.

Hier de foto's voor de liefhebbers.

[verwijderd door de beheerder]

Mars

#16
Stel nu dat je een normale moederparkiet had, dan had je nu geweten dat alle opalines (volgens mij, zo te zien baby1) een popje zijn. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of er in een albinoparkiet nog een opalinefactor verborgen kan zitten. Als dat zo is, dan kan een opalinekleintjes dus ook een man zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik te weinig ervaring heb met kleintjes om nu al goed dat soort dingen te kunnen zien. er zijn mensen die bijvoorbeeld aan de kleur van de eerst staartveertjes al een exacte kleurtint kunnen aflezen.

Het kan zeker zo zijn dat een van de twee een grijsfactor heeft en daardoor of grijs of, wat ik eerder denk, grijs-blauw zal zijn. Nu ik nog eens kijk, lijkt die grijstint wat bij papa vandaan te komen.

Wat een schatjes.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

liesanne

wat een poepies!!

Groetjes Liesanne en Daphne.

Fankie


Lindsey

o wat een schatjes :D

Nu al verliefd op baby 2  :-*