advies gevraagd over jonge parkiet

Gestart door nantje, maart 05, 2009, 20:25:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nantje

Een kennis van mij heeft jonge parkieten, aangezien zij weet dat ik nog op zoek ben kreeg ik een email hierover.
Ze zei me dat de vogels rond de 3 weken jong zijn, ze hebben nu veren op de vleugels die al door zijn, en over het lijfje heen zijn ze aan het doorkomen.

Dat houdt dus in dat als ik ze zou nemen ze op pap gezet zou moeten worden.

Maar ik heb het idee dat 3 weken veelste jong is om ze al in huis te nemen, moeten ze niet wat ouder zijn of zelfstandig moeten eten.

Heb in het verleden een valk gehad, die ik ook toen nog met pap moest voeren en die had ook nog niet al zijn veertjes.

Graag wil ik van jullie tips hierover of ik het wel of niet moet doen.

Groetjes


Jasmin

Niet doen zou ik zeggen ;)
Een grasparkietje moet minimaal 6 weken zijn en zelfstandig kunnen eten...

Mars

Met pap voeren mist het parkietje belangrijke bouwstoffen en leert het geen parkietengedrag. Bovendien is het maar de vraag of hij het overleeft: het is namelijk niet gemakkelijk.
Beter kan die vriendin van je ze elke dag even in de hand nemen (lekker kriebelen en in de warme hand), dan raken ze meer aan je gehecht dan met pap.

En dan het liefste hem niet jonger dan 6 weken, maar liefst 8 weken, bij zijn moeder weg halen. Ook moet je zeker weten dat hij minstens 1,5 week zelfstandig eet!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..