aanschaf 2e, gevolgen?

Gestart door Bryan, februari 25, 2009, 17:29:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bryan

Ik heb zelf al een tijd (half jaar) mijn parkietje Buddy en deze is al tam.
Nu lijkt het mij leuk een 2e parkietje aan te schaffen.
De kooi en extra voer etc. kan allemaal al aangeschaft worden alleen zit 1 ding mij dwars.
De lokale dierenwinkel verteld mij dat als ik een 2e parkiet aanschaf Buddy zich zo zou gaan hechten aan de 2e parkiet dat die zegmaar niet meer tam zou zijn en geen aandacht voor mij meer had. Is er iemand die me hierover wat meer info kan geven?

m.v.g.
Bryan

Mars

Hallo Bryan,

Hierover is al veel te vinden op de site. Dus voortaan even zoeken?
Als je parkietje behoorlijk tam is, zal het ook altijd gehecht blijven aan jou. Dat je je tijd een beetje moet delen met zijn nieuwe vriendje lijkt me logisch, maar je parkietje zal erg tam blijven hoor!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

joopie en mutz

Dat heb ik ook gedaan in het begin is je oude parkiet heel blij dat er een nieuwe is de eerste week en daarna gaat alles weer z'n gangetje! 8)

pauladavid

Ik had een parkietje die maar niet tam wilde worden en erg bang was. Deze had ik van een dierenwinkel.
Toen heb ik na 3 maanden een tweede parkietje bij een kweker gekocht en deze was al handtam.
Ik heb ze gelijk samen in de kooi gedaan en het was 3 dagen ruzie, maar daarna zaten ze ineens lief te kroelen!

Dus mijn ervaring is dat het kan! :) Het zijn nu (1 maand later) dikke vriendjes :)