nieuwe kooi

Gestart door hein, februari 24, 2009, 16:42:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hein

Beste lezer,

Ik heb even een advies nodig voor een nieuwe kooi cq voliere.
We hebben vorige week een 4e parkiet opgehaald bij de dierenwinkel en nu wil ik graag een voliere kopen.
Nu heb ik op intenet bij Dierenvilla.nl een mooie voliere gezien alleen weet ik niet of deze goed geschikt is voor parkieten. De kooi heeft namelijk zo'n beetje om de 10 cm een horizontale stijl. Kan iemand mij hier over een advies geven?

Link naar de kooi op internet is:

http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaaien-2/papegaaienkooien-36/rhr-kwaliteitskooien-239/voliere-lecce-rhrquality-6630.html

Alvast bedankt.

Groet Jeroen Hein

Chicowen

Hoi Jeroen Hein,

Leuk dat je een voliere wilt aanschaffen! Degene van de link heeft echter vertikale tralies, je kunt beter kijken voor een voliere met horizontale tralies. Kijk hier eens:
http://www.petgoodies.nl/?page=catalog&view=product&product_id=158
Dit is een Montana kamervoliere. Deze zijn erg stevig. Ik heb je nu de link gegeven van een voliere die qua maten vergelijkbaar is met degene in jouw link, maar je hebt ook nog 2 grotere formaten. Zelf heb ik de Villa Casa 2 en ik ben hier nog steeds zeer tevreden over.
Goede kwaliteit en wat een groot voordeel is wat veel andere merken niet hebben, is dat de bovenkant van de voliere ook uit tralie bestaat (je kunt het dak eraf laten). Aan deze tralie kun je speeltjes hangen en omdat je het dak er dan niet op hoeft te doen, komt er ook meer licht in de voliere.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

hein

Beste Chicowen,

Bedankt voor de snelle reactie,

Ik heb de VILLA CASA I Montana Cage besteld.

Groet Hein

Chicowen

Super! Zul je geen spijt van krijgen denk ik. ;) (hooguit dat je verlangt naar een grotere :P --> spreek uit ervaring ;) )
Veel plezier ermee!

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Ja, dat is een hele mooie. Ik heb ook casa2
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Hier krijg je inderdaad geen spijt van ;). Ik heb de casa 3, en bevalt me nog steeds super!

pauladavid

Ik weet niet of er een Ranzijn bij je in de buurt is, maar daar hebben ze hele mooi voileres met horizontale spijlen!
Misschien bij andere dier&tuincentra ook..?

angels-birds

Jeroen heeft al een VILLA CASA I Montana Cage besteld..

nantje

Hoeveel parkieten kunnen er in de casa 1 en in de casa 2, graag zou ik dit willen weten.
En zitten er ook deurtjes aan de zijkanten van de voliere.

Groetjes

Chicowen

Nou er passen wel minstens 100 parkietjes in! :P
Nee even zonder gekheid door ze op elkaar te proppen, maar in de Casa 1 zou ik er max. 4/6 doen, het is een beetje subjectief, maar ik zou zelf max. 4 aanhouden. Ik heb zelf de Casa 2 en heb hier nu 6 parkietjes inzitten. Er zouden er naar mijn idee nog hooguit 2 bij kunnen, maar dit zou ik niet doen. Maar ik ben inmiddels nogal aan veel ruimte voor mijn parkietjes gewend, dus misschien zijn mijn beoordelingen wat afwijkend. ;) :P

Er zitten in totaal 6 deurtjes in, 2 grote aan de voorkant (boven en onder) en 4 kleinere aan de zijkant. (2 aan elke kant, boven en onder).  Ten minste, dit is zo bij de Casa 2, maar volgens mij ook bij de 1 en 3.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

nantje

Zou je mij hier mischien foto`s van willen laten zien, want wil zelf ook voor de nr 2 gaan.
Op de site staat namelijk alleen de voorkant afgebeeld, en kan de kooi niet in het echt zien daar het een internet winkel is.
Dus als het niet te bezwaarlijk is wil ik graag van alle kanten een foto zien, ik hoor het wel hoe of wat.

Caradow

Kijk eens in de fotoalbums, daar staan meerdere fotos van verschillende leden. Ook Chicowen heeft haar eigen album daar

Mars

Enne, ik ben het eens met Chico's parkietentelling hoor.  :-X
Max 4 in de casa 1 (evt. 6). En max 6 in de casa 2.
Maar heel veel forumleden hebben de casa 2 voor 4 parkietjes en dat is heel erg mooi: dan kan er nog wat heen en weer gefladderd worden. En is er ook ruimte om op onderzoek uit te gaan.

Hier zitten er 4 in en ze hebben heel erg mooi de ruimte zo.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..