bruin 'dingetje' bij snavel

Gestart door loesje, april 04, 2005, 14:13:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

loesje

Hallo,

Mijn parkietje Chico heeft bij zijn snavel\'hoekje\' een bruin \'dingetje\' zitten ( weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, het lijkt een soort vergroeing of wild vlees o.i.d.)
Hij heeft dit wel vaker gehad en meestal valt het er na verloop van tijd vanzelf af, maar nu zit het er toch best wel een poosje. We hebben geprobeert het weg te vegen met een natgemaakt toiletpapiertje, maar het zit deze keer erg vast. Het is ook iets hards. We weten niet of hij er zelf echt last van heeft, maar het ziet er wel vervelend uit. Voorheen zat hij ook vaak de hele dag door een soort van te gapen ofzo, toen dachten we wel dat hij misschien last had van zijn snaveltje, dus misschien dat dat er verband mee heeft.(?) Weet iemand wat dit zou kunnen zijn of kunnen we het beste even met hem naar de dierenarts?

Groetjes Loes en chico

Safrena

Hey Loesje

Het lijkt me het beste dat je daar even mee naar de dierenarts gaat :wink:

vele groetjes

Elfje

Hoi Loesje,

Wat jij vertelt, lijkt een beetje op wat onze Joep had. Hij had ook een soort wildgroei naast zijn snavel, net of ie 2 slachttandjes had. Afgelopen week zijn we daarvoor bij de dierenarts geweest, het was een soort mijt (kon schurftmijt zijn of een andere). Ook werd dit zichtbaar in een schilferige snavel en neusdop.
Ik zou even langs de dierenarts gaan, om de juiste diagnose te kunnen laten stellen en eventuele behandeling. Joep en Pino hebben beide een druppeltje in hun nek gekregen en het resultaat is nu al zichtbaar. Volgende week nog een keertje om alle eventuele uitgekomen eitjes ook nog te doden.

Succes!
Groetjes Elfje

mirjam

Hoi allemaal,

joep heeft ook een soort wild vlees stukje naast zijn snavel. Het lijkt los te zitten maar ik krijg het er ook niet af.
Nu kan ik me inderdaad voorstellen dat dit een soort mijt is. Is dit gevaarlijk voor de parkiet?

groetjes Mirjam

Safrena

Hey Mirjam

Mijt kan inderdaad gevaarlijk zijn voor je parkietje.

Het beste is om met je parkietje even langs de dierenarts te gaan zodat hij/zij een correcte diagnose kan stellen en een goede behandeling

vele groetjes

waikiki

Hoi  8)

Mijn parkietje heetf rond zijn snavelhoekjes een korstje of iets in die aard.
Mijn parkietje is te schuw om het eraf te halen??
ligt dit aan zijn eten, wat moet ik doen?

m.v.g.
waikiki :P


Naar de dierenarts ermee gaan
gr safrena