Bang??

Gestart door ***anita***, februari 22, 2009, 13:16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

Hallo..
ik weet niet of dit vraag al eerder gesteld is of niet maar ik kon niks vinden dus ik denk van niet
Vraag: mijn parkieten eten gewoon dagelijks zaad maar 2 daags 1x geef ik ze ook wat fruit/groeten maar ze eten niks anders dan zaad, appel en sla!! voor andere dingen zijn ze heel erg bang
ik bijt er zelf ook wat van zodat ze kunnen zien dat ze dit kunnen eten maar het lukt telkens niet
is dat ook zo bij jullie ???
en mogen de mannetje ook eikracht voer hebben ?? want daar zet fruit in
zo ja : met wat moet ikze dan voeren want dat eten ze ook niet
ik hoop dat jullie het nog snappen ;)

Gr. Anita

ibi

Hallo Anita

Gewoon niet opgeven kan je het beste doen ;)
Ze nemen vanzelf wel een hapje.
Je kan ook zeg maar een onbekend stukje fruit op het bekende stuk groente of fruit leggen.
Bijv. mandarijn op een slaatje dan zullen ze vanzelf wel proeven.
Het eivoer kan je gewoon mengen met wat normaal voer.
Maar laat dat niet te lang staan.

Gewoon blijven proberen. ;)

groeten

Mars

In gewoon eivoer zit geen fruit. Eikrachtvoer waar zogenaamd fruit in zit, zal al snel snoepzaad zijn, dat kun je beter niet geven.
Soms eten parkietjes eigenlijk geen eivoer, blijf het wel geven, zeker als je wilt dat ze gaan broeden. Probeer ook eens wat andere manieren van eivoer geven uit: zelf maken (zoek maar even met zoekfunctie) of bijvoorbeeld natte en droge eivoer (zijn verschillende soorten!)

Met fruit en groente moet je gewoon afwisselen en blijven proberen. Dat had je ook in de zoekfunctie kunnen vinden!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

Misschien vinden ze jou wel eng? Als je het gewoon ophangt met een knijpertje zullen ze er vanzelf wel naartoe gaan. Of doe je dat al? Ik weet niet hoelang je het al doet maar ik denk dat je gewoon geduld moet hebben.

Voor de rest: Geef liever eivoer ipv ei-krachtvoer, ei-krachtvoer wordt veel uit gesnoept.

Sara

Hm, bij je topic over broeden zag ik dat je je parkietjes al 3 jaar (samen) hebt en hier stel je de vraag of mannetjes ook eikrachtvoer mogen hebben.
Heb je eigenlijk wel genoeg gelezen over parkietjes? Ik heb niet echt het idee dat je er veel over weet, zeker omdat je ze al drie jaar hebt en de antwoorden op je vragen zijn volgens mij wel te vinden op het forum. 
Zoals de anderen raad ik ook aan om eiver te geven, geen eikrachtvoer. Fruit en groenten geef je het best gewoon vers en je kan het best blijven aanbieden door elke dag opnieuw een vers stukje op te hangen met een knijper in de kooi.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

***anita***

ja ik weet echt heel veel van
maar ik durf ze om eerlijk te zijn gewoon geen eikracht voer te geven
want de vriend van mijn zus had ook parkieten
hij ging naar de winkel om eikracht voer te kopen dat had ie ook gedaan over 2 weken is de popje dood gegaan :(
ik hoop dat jullie me begreipen ik heb ze best lang dus als er iets met ze gebeurt...
kan ik echt niet tege :o

Gr. Anita

Milo-Pixel

Er gebeurd eerder iets met ze als je ze GEEN eivoer geeft ;). Zo kunnen ze tekorten krijgen aan bepaalde voedingsstoffen.
Geef, zoals de anderen al aan hebben gegeven, eivoer, en geen eikrachtvoer.

Jasmin

Citaat van: ***anita*** op februari 25, 2009, 15:14:38
ja ik weet echt heel veel van
maar ik durf ze om eerlijk te zijn gewoon geen eikracht voer te geven
want de vriend van mijn zus had ook parkieten
hij ging naar de winkel om eikracht voer te kopen dat had ie ook gedaan over 2 weken is de popje dood gegaan :(
ik hoop dat jullie me begreipen ik heb ze best lang dus als er iets met ze gebeurt...
kan ik echt niet tege :o

Gr. Anita
Dat ligt denk ik niet aan het eivoer maar waarschijnlijk was het popje niet in orde ;)