parkiet gooit eitjes kapot

Gestart door 0 sazz 0, februari 20, 2009, 21:31:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

0 sazz 0

hallo,
ik heb 1 koppeltje parkieten die ik graag zou laten kweken.
Ze zitten in een buiten in een ruime kooi.
Het probleem: Telkens als het vrouwtje eieren legt, maakt ze ze kapot en gooit ze de eieren uit het nestkastje. Hoe kan je dat het best oplossen? (zijn plastieken eieren goed?)
alvast bedankt

Caradow

Ten eerste is het buiten nog veel te koud om nu al te gaan kweken, ten tweede zijn niet alle popjes geschikt als moeder... En asl ze enemaal zo destructief, zijn, dan verander je dat niet zo eenvoudig meer...

0 sazz 0

Ze gooide afgelopen zomer haar eitjes kapot en ik wou weten hoe ik dit kon oplossen voor deze zomer ;)

Mars

Ik wil me graag aansluiten bij het voorgaande bericht.
Daarnaast kan het zijn dat moeders vindt dat ze niet goed genoeg voor de eitjes kan zorgen of voelt zij aan dat ze onbevrucht zijn.

Als het meerdere keren gebeurt, kun je beter besluiten niet meer te broeden: eitjes leggen kost ook een hoop energie.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..


Wouter

Ik sluit me bij Caradow en Mars aan.

Plastic-eieren kun je gebruiken om tegen te gaan dat ze de eieren sloopt, maar het kost wel veel energie voor je parkietje om eieren te leggen. Dus ik raad het niet aan. Als ze de eieren stukmaakt kun je beter stoppen met broeden.

Verder als je het toch nog eens wilt proberen denk ik dat je er zeker verstandig aan doet om deze pagina eventjes door te nemen: http://parkietenfreak.nl/a-broeden.php