nieuw vriendje!

Gestart door Cidny, februari 18, 2009, 21:16:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cidny

Hoi!
Moet het gewoon even kwijt (mijn omgeving snapt mijn parkietenliefde niet zo goed als jullie... ???)!
Vanmorgen jonge parkiet gekocht bij een kweker (nadat twee weken geleden één van mijn twee parkieten overleden is) en ben zooooo blij!
Pepper ging na een half uurtje rustig zitten al de kooi verkennen, van schommel tot ondersteboven hangend aan het dak,
echt een stoer mannetje!
En hij heeft net zelfs al zijn voerbakje gevonden, ben helemaal trots op hem! ;D Das best snel toch?!
Ik ben een paar keer met mijn hand in de kooi geweest en dat was geen probleem, Pepper verblikte of verbloosde niet, ik kon hem aaien
en hij klom er ook gewoon op om vervolgens (na wat trosgierst gegeten te hebben) zichzelf uitgebreid te gaan wassen, zo lief!
Heb het idee dat het een erg slim vogeltje is, die eigenlijk al heel graag wilt vliegen, net als zijn nieuwe broer Flo!
Hij werd steeds wild als Flo van de kooi wegvloog en zit steeds naar het deurtje te loeren.
Vind 't heel spannend hoe het zal gaan samen met Flo, hoop zo dat ze vriendjes worden....
Ik heb een tussenschot in de kooi gedaan (grote kooi die je in tweeën kunt delen dmv een traliewerk) en vooralsnog heeft Pepper meer interesse in Flo dan andersom.
Als Pepper te dichtbij komt (aan die tralies gaat hangen), lijkt het net alsof Flo hem wilt bijten, dan gaat ie zo met zijn snavel open pikken.
Maar tussendoor hebben ze wel heel even zitten kletsen zeg maar, met de snaveltjes door de tralies heen tegen elkaar aan tikkend.
Ik helemaal blij, maar nog geen vijf minuten later deed Flo weer onaardig (niks voor hem trouwens).
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, maar zou dat ook graag nog even van jullie willen horen....! :D
Ik moet gewoon geduld hebben hè... zucht, hoe lang....?!
Flo is trouwens niet tam, ik hoop dat ik Pepper wel tam krijg, so far, so good!
Nou, fijn dat ik even mijn verhaal heb kunnen doen bij andere parkietgekken!
Groetjes!

Caviaplanet

Gefeliciteerd met je nieuwe vogeltje  ;D lijkt me echt een schatje. Het komt vast allemaal goed tussen Flo en Pepper. Op het moment ziet Flo hem nog als een indringer die toch ook wel interessant is  ;) . Mijn Vinci is ook ontzettend lief en pikt echt nooit, maar deed dat in het begin ook tegen Skyvie. Nu zijn ze dikke mik. Veel oefenen met Pepper, als hij tam is straks, misschien dat Flo dan ook meer durft  :P
Groetjes
Jolanda

Cidny

Super Jolanda, dat moest ik precies even horen!! :)
Dank je wel!!
Groetjes Cindy

hillie

De parkietjes moeten nog aan elkaar wennen daarom doen ze zo tegen elkaar.
Maar na een poosje zijn dikke vriend(in)en van elkaar.
veel plezier er mee gewenst