jeuk

Gestart door malleJIP, februari 17, 2009, 22:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

malleJIP

Mijn parkietje heeft al een week of 2 last van jeuk. Ze weet niet meer waar ze het zoeken moet. Ze maakt ek ook soms een piepend geluidje bij. Verder is jip druk zat en heel graag zit ze op mijn schouder, maar wat kan het zijn. Ze probeert zich constant te pikken, krabben en bijten.Ik krijg er gewoon jeuk van als ik ernaar kijk. Het houdt niet op, alleen als ik tegen haar klets stopt het even. Ik ben bang dat ze iets van een luis heeft ofzo. Is dit besmettelijk voor mij en wat kan ik doen. Een badje vind ze heerlijk, maar verder weet ik niet zo goed wat ik moet...weet er iemand raad. Ik ga donderdag op wintersport en een vriendinnetje past op haar een weekje. Ik zou voor die tijd er wel graag wat aan willen doen..

angels-birds

Wel als ik jou was zou ik een bezoekje brengen aan een VA.. Het kan luis zijn, of misschien wel mijt.. Goed nu heb ik er geen verstand van en het enige dat ik kan zeggen: ga snel op bezoek bij een VA..

Moppers

Is ze toevallig ook in de rui? (het verliezen van de oude veertjes en het aangroeien van nieuwe veertjes)
Als dit zo is, dan verklaart dat de jeuk. Veertjes die wel loszitten maar nog niet uitgevallen zijn kunnen onprettig aanvoelen, en het doorkomen van nieuwe veertjes gaat ook gepaard met veel jeuk.

Als ze niet in de rui is, zou het inderdaad door een parasiet kunnen komen. Dan kan je haar het beste even door een vogelarts na laten kijken, die kan vaststellen of dat zo is, zo ja welke parasiet en wat voor medicatie er nodig is.

angels-birds

Gossie aan de rui had ik nog niet gedacht :o Dat is niet zo slim van me.. Beetje paniek zaaien terwijl het de rui kan zijn! Sorry.. Dus als het inderdaad de rui is, krijgt ze daar jeuk van en als ze niet in de rui is, dan even een bezoekje aan een VA..

Caradow

Ben je nog naar de VA geweest ivm die wond aan haar buik?

Toen zat ze trouwens ook al zo te krabben.. Het lijkt mij toch wel heel verstandig om vandaag even langs ene VA te gaan. Zeker als je je vriendin er niet mee wilt opschepen.. (dan ben je er trouwens ook lekker bijtijds bij,.. als je morgen al weg gaat...)

malleJIP

ja ik weet het. Het was niet de bedoeling om op wintersport te gaan ik kon plotseling mee met vrienden.Ik kan morgenochtend even langs bij de VA. Ben benieuwd..
en dan breng ik hem daarna naar mijn vriendin die op wil passen. Hopelijk valt het mee en is het niks. Maar dan heb ik er in ieder geval na laten kijken..

Wouter

Citaat van: malleJIP op februari 18, 2009, 19:59:26
ja ik weet het. Het was niet de bedoeling om op wintersport te gaan ik kon plotseling mee met vrienden.Ik kan morgenochtend even langs bij de VA. Ben benieuwd..
en dan breng ik hem daarna naar mijn vriendin die op wil passen. Hopelijk valt het mee en is het niks. Maar dan heb ik er in ieder geval na laten kijken..

Wat heeft de VA gezegd?