De voor en nadelen van 2 parkieten (of meer) ten opzichte van 1 parkiet.

Gestart door Mirr, februari 16, 2009, 19:48:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirr

Hallo Allemaal,
Ik heb nu bijna 3 maanden een parkietje, echt een heel leuk beestje, Heel erg speels, maar niet erg kroelerig haha. Ik zit er nu een beetje over te denken om een 2e parkietje erbij te nemen. Het lijkt me erg lief 2 van die kleine beestjes samen, die het hopelijk goed met elkaar kunnen vinden. Maar niet iedereen is het daar helemaal mee eens. Ik weet dat het er op het forum meerdere malen over dit onderwerp is gegaan, maar ik hoop toch dat jullie heel concreet de voor en nadelen kunnen vertellen, zodat ik goed weet waar ik aan begin en misschien ook de mensen thuis kan overtuigen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes

Ingrid

Welkom op het forum :)
Ik denk dat het moeilijk is om heel concreet de voor- en nadelen te beschrijven, het is tenslotte ook een persoonlijke keuze.

Hier staat genoeg informatie beschreven:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11006.0

Mirr

Hoi Ingrid,
Bedankt voor je antwoord!
Ik ben gewoon een beetje bang dat als ik een 2e erbij neem dat het dan fout gaat of dat ze dan niet zo veel meer van ons moet hebben.
Maar wat je zegt dat verschilt per parkiet, Khoopte gewoon een beetje op verhalen van mensen, van het was leuker dan ik dacht, of ik heb er toch een beetje spijt van.
Groetjes

Caviaplanet

Mijn vorige parkietje is alleen geweest. Achteraf besef ik dat ik haar veel tekort heb gedaan. Want nu ik er 2 heb en zie hoe fijn ze het samen hebben, het samen kletsen, samen wassen, het snavelen en het elkaar voeren. Dat kun je een parkiet niet geven, ze hebben elkaar nodig. Ze spreken dezelfde taal en als je niet thuis bent, zitten ze niet alleen.
Het nadeel, nou ik zie het niet als een nadeel, maar.... ze komen nog niet uitzichzelf naar me toe. Vinci heb ik een jaar en Skyvie heb ik 3 maanden. Vinci mocht helaas niet lang gelukkig zijn met z'n eerste vriendje maar met z'n 2e vriendje is hij nu ook heel dikke vrienden geworden (het duurde even een paar weekjes, even wennen  :) ). En het is zo fijn om ze samen gelukkig te zien, dat ik persoonlijk nooit meer zal kiezen om een parkietje alleen te laten zitten.
Overigens zijn ze wel allebei tam, dat ging heel goed om dat tegelijkertijd te doen.
Succes met je beslissing.
Groetjes
Jolanda

Mirr

Hoi Jolanda,
Dankjewel voor je antwoord!
Kzal er nog eens heel goed overna denken. het lijkt mij zelf ook heel erg leuk 2 van die lieve parkietjes.
Thuis moeten ze het er ook mee eens zijn, aangezien zij er doordeweeks voor zorgen omdat ik op kamers zit (het beestje krijgt geen aandacht te kort hor) ze zijn er allemaal gek op.  Moet nog de perfecte oplossing vinden.
Groetjess!