Vreemd gedrag of toch niet ????

Gestart door forzamichael, februari 15, 2009, 22:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

forzamichael

Hallo ik ben hier nieuw en heb een vraag
Onze grasparkiet (pop) Chippie van 2 jaar oud heeft voor de 2e keer eitjes gelegd zonder dat er een mannetje is bij gekomen ze is nl alleen bij ons in huis en is erg aanhankelijk bij mij als ze uit de kooi is komt ze altijd alleen naar mij toe en begint dan tegen me te praten en te kussen
Ze is zowiezo voor iedereen lief en heeft nog nooit iemand gepikt of iets dergelijks kortom ze is heel erg lief
Nu komt de vraag: ze heeft al meerder malen gedrag vertoond als waneer ze bij me zit en ik haar aanhaal met lieve woordjes ze haar staart omhoog doet en haar kopje omhoog en als een standbeeld blijf staan je kan dan letterlijk alles met haar doen ze is dan helemaal in trance
Nu was dat in het begin wel leuk om te zien maar ze kreeg daarna altijd hele dikke en heel veel poep en ze gaat dan op de grond zitten in haar kooi en na verloop van tijd ging ze eieren leggen eerst 3 vorig jaar en 5 weken geleden 2 eitjes die hebben we 21 dagen laten liggen en jawel ze keek er niet meer naar om maar nu 14 dagen later begint ze weer met dat trance probleem
Wat kan ik het beste doen
Hormoonspuit of een man erbij zetten
Misschien een optie om weer een heel jong parkietje te nemen en dan die ook tam maken want dat willen we wel of is dit geen goed idee
Nou ik hoop op een reactie van jullie
Gr Michael Jansen
Maarssenbroek

Topictitel aangepast; alles in hoofdletters typen staat op internet gelijk aan schreeuwen. Gr. Ingrid

Mars

hallo Michael,

Je parkietje gaat inderdaad in de paarhouding zitten en ziet jou dus als partner.
Een vriendje voor haar zou een oplossing kunnen zijn (sowieso wel natuurlijker ;) ), maar is het niet altijd. Toch zou ik daar in jouw geval wel op gokken.
Het is in ieder geval een stuk gezelliger voor haar.

Je kunt dan best een jong mannetje nemen, leeftijd maakt niet uit. Zorg wel dat hij al goed zelfstandig eet (minmaal 8 weken).

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..