Stokstijf

Gestart door gurkie, februari 13, 2009, 16:48:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gurkie

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op dit forum ;D
En heb een vraag aan jullie  :o Ik heb sinds een paar dagen (heb er al eens een gehad) weer eens een parkiet in huis, hardstikke leuk!

Even uitleggen: hij komt uit een folliere met veel parkieten, schat een 30 stuks.
Bij het ophalen knetterde hij lekker, aktief tegen de tralies van de kooi aan springend.
Thuis gekomen zit hij op zijn stok en doet nix, brabbelt niet en kijk om zich heen.
Het rare is dat als je je hand in de kooi steekt, er gewoon op gaat zitten en uit je hand eet.
Bijten doet hij niet, zelfs niet als je hem aait.

Nu weet ik wel dat het stress kan zijn, maar hoe los ik dit op.
Juist omdat ik hem in huis heb genomen voor de gezeligheid, mis ik zijn gebrabbel.
ter info, hij is volgens de verkoper van eind vorig jaar, en draagt zijn blouwe dop (mannetje dus) :)

groet gurkie

Milo-Pixel

Welkom op het forum :)

Citaat van: gurkie op februari 13, 2009, 16:48:18
Nu weet ik wel dat het stress kan zijn, maar hoe los ik dit op.

Door hem tijd te geven ;). Hij is weggehaald bij zijn vriendjes, zit in een kooi in een vreemde omgeving.. Het is logisch dat hij niet meteen vrolijk gaat kwetteren, hij moet wennen. Laat hem dus lekker rustig wennen, het kwetteren komt vanzelf weer. Verder gaat alles goed met hem? Eten, drinken, goede ontlasting, zit niet bol?


gurkie

ik geef hem ook de tijd hiervoor, las op dit forum dat sommigge zich bekeken voelen.
Moet ik de kooi afdekken, of is dit niet nodig.
Ondernemen doet ie ook niet echt, snachts wel hoor ik hem rommelen!
En vanmorgen vroeg zat hij zich te wassen in de kom, al krijsend (geluid maken kan hij dus wel)

maar zit op zijn stok een beetje met zijn snavel te bewegen, alsof hij brabbelt maar geen geluid maakt.

Goede ontlasting, eet uit de hand, drinkt, baddert en zit niet bol zeg maar strak in het pak :)

groet gurkie


simpy

De kooi afdekken zou ik alleen doen als er bijvoorbeeld heel veel bezoek is, en uw parkietje hiervan erg gestrest raakt. Ik zou wel oppassen met de kooi afdekken: wij hebben wel een meegemaakt dat er opeens gaten in het doek zaten. :P (Ik vond het wel grappig, mijn moeder minder...)

Geef hem/haar de tijd. Bij sommige parkieten duurt wennen nou eenmaal langer dan bij de ander. U zult zien, over ongeveer een maandje is het een heel ander beestje!

Veel plezier er mee en heb er gedult mee.

Groetjes Simone

Wouter

De kooi afdekken lijkt me niet nodig, dan zou het parkietje daarna alsnog aan jullie moeten wennen. Gewoon langzaamaan laten wennen. Parkietjes die nog niet zo lang in huis zijn en vooral jongere parkietjes zijn vaak makkelijker te hanteren.