Afscheid nemen... Of toch niet?

Gestart door Mars, februari 13, 2009, 16:06:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Weer even een update'je:
Ondertussen 'moddert' Layla een beetje door.
Echt vooruitgang boekt ze niet. Haar ontlasting blijft nog steeds plakken/hangen en bestaat uit grote plakken. Ze is wel redelijk actief, maar zeker niet fit.

In principe zou ik woensdag gestopt moeten zijn met de ontstekingsremmende gel (voor in de cloaca), maar in overleg met de VA zetten we dat nog even door. Verder krijgt ze nog iedere dag 2 keer AB en hoop ik toch dat het stiekem wel nog een beetje vooruit gaat.

Ik vind het allemaal erg lastig...ik weet niet zo goed hoe ik haar verder kan helpen en heb er niet zo veel vertrouwen in dat het komende week beter gaat. Eerst het weekend maar even door en mijn VA gaf aan dat we dan na het weekend wel weer even konden overleggen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Niet de moed laten zakken he meis!

Het gaat uiteindelijk beter als 2 weken geleden...
het is een rotplek voor een ontsteking..

Chicowen

Nog even volhouden meis, het komt vast goed!

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

Ik duim nog steeds dat ales nu snel voorbij mag zijn en dat ze weer normaal kan poepen ;D

Wouter

hoe gaat het nu? Ik duim zo dat ze het redt!

Mars

Het gaat niet echt beter, eerder slechter... Haar ontlasting verlaat weer moeilijk haar lijfje.
Verder is ze redelijk actief.

Ik heb vandaag opnieuw contact opgenomen met de VA, maar daar krijg ik nog even antwoord van, afwachten dus.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..


Bas

hier hebben ze hun vleugels gekruisd en ik duim ook heel hard mee

Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Vier vogeltjes met gekruisde vleugeltjes! Mijn duimen geven ik even rust, zijn geblesseerd op mijn werk  :-X

hillie

Hier duimen we ook nog hard mee..

Milo-Pixel

Ook ik duim nog steeds hard mee.. Ik hoop heel erg dat het goedkomt.
Heb je nog antwoord gekregen van je VA?

Liefs,
Marit

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Twee paar draaiende duimen, 6 paar gekruiste vleugels, en een hond en drie konijnen met gekruiste pootjes hier. Kom op Layla, nog even doorvechten!

Caviaplanet

Ik duim ook met je mee, ik weet hoe het is als iets maar door blijft gaan en je parkietje knapt niet op  :( het is slopend. Hopelijk geneest jouw lieve schatje.
Groetjes
Jolanda

liesanne

Duim natuurlijk ook met je mee! Probeer moed te houden. Wie weet knapt ze ineens weer op.

Groetjes Daphne en Liesanne.

Wouter

Ik duim hard dat ze weer opknapt! Kom op Layla, nog even doorvechten!

Mars

Vanmiddag ben ik bij Hooimeijer geweest. Hij gaat er van uit dat Layla's ontlastingprobleem opgetreden is als gevolg van een soort van 'schijnzwangerschap'. Hij heeft me ook laten voelen dat Lay's bekken openstond (en ook bij Jimmetje dat het dichtzat), klaar om een eitje langs te laten. Maar eitjes heeft ze niet.
Toch is haar hele lijfje dus op eitjes ingesteld en dat lijkt de oorzaak te zijn dat ze begonnen is met het opsparen van de ontlasting.

Na een tijdje is dat uiteraard niet goed voor haar lijfje geweest en is haar cloaca ook opgerekt. Ik moet nu toch door blijven gaan met het wegmasseren (naar buiten) van de ontlasting, daarnaast heb ik iets licht laxerends gekregen. Doordat de ontlasting maar in de cloaca is blijven zitten en er af en toe uitkam, is ze extra kwetsbaar voor bacterien, wat een verklaring kan zijn voor haar plotselinge ziekzijn.

Verder is het belangrijk om haar 'broedsheidstaat' te onderbreken: haar hormoontjes weer normaal te krijgen. Dit kan bijvoorbeeld door haar 's nachts te scheiden van haar man en ze allemaal in een andere ruimte de nacht door te laten brengen (niet de voliere). Het is een beetje vergelijkbaar met een popje dat maar eitjes door blijft leggen.

Nou ja.. dat gaan we dus maar proberen...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Hopen dat dat gaat werken. ;)
Liefs,
mar
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Ook ik hoop dat dit gaat werken..
Ik blijf duimen!

Liefs,
Marit