Afscheid nemen... Of toch niet?

Gestart door Mars, februari 13, 2009, 16:06:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Dag meis..

Je zit nog op je stok, maar klampt je angstvallig vast aan de kooi en aan het leven.
Stilletjes ga je.. zoals je stilletjes in je leven was..
Wat was je mooi, met een prachtige paarse glans, zo net na de rui.
Wat was je verliefd op je ventje, juist de laatste weken.
Wat kwam je tot bloei in de voliere.. Eindelijk na twee jaar begon je een beetje te kwebbelen en had je echt je plekje gevonden.

Quint zit over je te waken en jij houdt je vast..
Laat maar gaan meisje... het is goed.
Het spijt me... ik kan verder niets voor je doen.

Dag meisje...


Mijn lieve Layla vecht voor haar leventje... Gisteravond was ze ineens benauwd (zat te wipstaarten) en nu is ze ernstig verzwakt en heeft moeite haar evenwicht te houden. Een doodziek vogeltje dus...stiekem blijf ik hopen. Hopen dat de AB toch aanslaat...







[verwijderd door de beheerder]
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow


angels-birds


Milo-Pixel

O nee.. :(
Heel veel sterkte, ik hoop met je mee..

Petr@

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Piknikki

Veel sterkte en liefs voor jou en Layla! Ik hoop dat ze het redt!

Sonja

Oh wat erg..... :(

Heel veel sterkte, ik ga heel hard duimen voor Layla en jou.
Hopelijk gebeurt er een wondertje en komt ze er toch doorheen.

Groetjes, Sonja.

Lindsey

heel veel sterkte voor jullie, ik duim voor je.
xxx

Jippie

Héél veel sterkte... Ik hoop dat het toch nog goedkomt...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Judith

Sterkte, ik hoop dat ze het toch nog haalt.
arme layla

Parkieten-Freak



marian


Mars

Ze is er nog... afwachten dus (blijkbaar helpt het duimen).
Zoals een aantal van jullie weten, had ik Jimmetje ooit heel erg ziek. Ik had haar toen een weekje en er was echt niemand die haar ook maar enige overlevingskans gaf... dus ik blijf hopen voor Lay, maar het ziet er gewoon heel erg slecht uit.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Judith

We blijven hopen!
Ik geloof er nog steeds in!

Sara

Jeetje Marcia wat vreselijk!  :(
Kreeg rillingen bij het lezen van je bericht, kan me voorstellen hoe machteloos je je voelt.
Heel veel sterkte en knuffels aan jou en je parkietjes.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Marjolein90


Ingrid

Vrijdag de 13e.........NEE.......we gaan heel hard duimen dat Layla knokt om te blijven en dat die vechtlust beloond wordt met het vasthouden van haar leventje!!

Heel veel sterkte Mars, voor jou en natuurlijk lieve Layla. Want zij moet het doen......

Mars

Heel verhaal... ;)

Het is echt heel raar om te zien.. maar het lijkt wel redelijk te gaan, terwijl ik haar vanmiddag (en dat was geen overdrijven) echt nog maar een paar uurtjes gaf.. Het verhaaltje schreef ik dan ook echt met tranen in mijn ogen, gewoon om het even los te laten. Ik hoop zo dat het geen opleving is en dat het doorpakt!

Het kwam echt heel erg onverwacht.. Ze was gisteravond nog gewoon aan het flirten met Quint. Gisteravond laat zat ze er niet goed bij en oo vanochtend niet, maar ik heb er niet heel erg bij stil gestaan..normaal maak ik me meteen enorm zorgen.
Vandaag heeft ze gewoon de hele ochtend niet gegeten en misschien gisteravond al niet, haar ontlasting was helemaal wit. Toen ik thuiskwam zat ze ineengedoken op de stok en als ze ook maar een beetje bewoog, zag je haar lijfje heen en weer schommelen om evenwicht te vinden. Ze had haar oogjes dicht of heel fijn samengeknepen en op een gegeven moment ging ze met haar lijfje tegen de tralies leunen, of nog erger, hing ze met haar snavel in de tralies om zich rechtop te houden, terwijl ze nog met pootjes en lijfje op de stok zat.

Ze heeft vanmiddag uit mijn hand drie zaadjes gehad (pellets wil ze niet uit mijn hand eten) en ik heb haar met dwang drie hapjes handopfok (juvenile) gegeven (wat je mag geven bij zieke of zwakke vogels). Maar ze spartelde zo tegen en had al zo weinig kracht... Ze is vanmiddag gewoon twee keer van de stok af gevallen (een keer uitrekken, een keer haar koppie in de veren stoppen)! Toch denk ik dat ze daardoor wat energie heeft gekregen.

Rond een uur of 7 heeft ze echt zaadjes zitten schransen van mijn hand... ze keek ook weer wat om zich heen en had een beter evenwicht. Toen heb ik haar meteen weer AB gegeven.
Zojuist is ze ook zelf pellets gaan eten :). Het gaat nog steeds heel slecht, ook met haar evenwicht, maar dat ze af en toe rondkijkt en dat ze zelf gaat eten is echt een hele vooruitgang. Nu maar hopen dat ze de nacht een beetje doorkomt, maar ik heb in ieder geval weer een beetje hoop...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid