Invloed van de maan?

Gestart door Moppers, februari 11, 2009, 23:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Ik merkte dat al mijn vogeltjes én mijn konijntje vanavond erg baldadig zijn. Slopen, met voerbakjes gooien, kibbelen etc. En toen gaf net iemand met wie ik aan het beppen was de suggestie dat het misschien aan de maan ligt. Die is (bijna?) vol en hangt erg laag vanavond.

Merken nog meer mensen iets?

Milo-Pixel

Invloed van de maan  ??? ? Klinkt.. eh.. zweverig  ::)
Hier niets baldadigs, behalve Flip (konijn), maar dat is hij altijd  :P.
Hier zijn alle diertjes net zo als ze normaal zijn.




Parkieten-Freak

Hier is het eigenlijk vrij rustig, Croky zit op zijn schommel gezellig wat te praten/kwetteren.  :)  Ook normaal gedrag dus.  :)


roha

En ook hier waren ze niet anders dan normaal ;)

Jasmin

Mijn oppas-parkiet was wel erg druk maar dat zal wel komen doordat hij nieuw is in huis...

Petr@

Hier zijn ze altijd druk in de avond,maan of geen maan :P
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Ingsu

De stand van de maan heeft niet alleen invloed op dieren, ook op mensen. Dat is niet zweverig ofzo, ik merk het op school erg vaak, als het (bijna) volle maan is is iedereen veel drukker (en hitsiger, het schijnt dat de meeste babies zijn opgewekt tijdens volle maan ;)). Sommige mensen merken hier niets van, anderen juist heel erg, dat verschilt nogal.

Groetjes van Inge

Moppers

Misschien dat ze het van mij hebben overgenomen. Ik merk namelijk vaak dat ik ook door de maan beïnvloed word. Als het volle maan is, ben ik nog chaotischer dan anders. Meestal vind ik dat op dat moment raar, en zie ik twee dagen later ergens dat het die avond volle maan was.
Misschien dat het mijn diertjes ook beïnvloed, maar het lijkt me toch sterk dat ik 7 dieren heb die allemaal vatbaar zijn daarvoor. Het lijkt me logischer dat ik onbewust erdoor beïnvloed werd, en dat mijn gedrag en houding hen weer beïnvloed heeft wat resulteerde in baldadigheid en onrust.

En ja Marit, deze onzettend nuchtere Mopperkont is op sommige vlakken best zweverig ;)

hillie

En hier is het mannetje altijd druk volle maan of geen maan  :P
en het vrouwtje is de ruste zelf.

Moppers

Ik moest ineens aan dit topic denken. Het is weer eens volle maan, en het is weer raak hoor. Afgelopen nacht en de nacht daarvoor was het met regelmaat paniek 's nachts. En als er hier bij 1 vogeltje paniek uitbreekt 's nachts, dan breekt er bij alle vogeltjes paniek uit. Erg fijn, aangezien dat inhoudt dat ik uit mijn bed moet om het licht aan te doen. Eén keertje vind ik dat niet erg. Maar 5 keer per nacht, 2 nachten achter elkaar.... Pffff.

Iemand anders nog wat gemerkt? Misschien nieuwe leden (nou ja, sinds 2009 dus) met inzichten?


*gaat vanavond toch nog eens goed op zoek naar het nachtlampje*

MissDorien

Misschien reageren ze op jou?
Waarschijnlijk verandert jouw gedrag onbewust met volle maan.
Dat zullen ze heus oppakken.
Hier overigens geen verschil, zowel bij de honden als de vogels niet.

Kleintjes

Citaat van: Moppers op mei 17, 2011, 15:01:31
Ik moest ineens aan dit topic denken. Het is weer eens volle maan, en het is weer raak hoor. Afgelopen nacht en de nacht daarvoor was het met regelmaat paniek 's nachts. En als er hier bij 1 vogeltje paniek uitbreekt 's nachts, dan breekt er bij alle vogeltjes paniek uit. Erg fijn, aangezien dat inhoudt dat ik uit mijn bed moet om het licht aan te doen. Eén keertje vind ik dat niet erg. Maar 5 keer per nacht, 2 nachten achter elkaar.... Pffff.

Iemand anders nog wat gemerkt? Misschien nieuwe leden (nou ja, sinds 2009 dus) met inzichten?


*gaat vanavond toch nog eens goed op zoek naar het nachtlampje*

Had dan even gezegd dat je nog 'n nachtlampje kon gebruiken. Heb er nog 3 liggen in de kast lol.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

bridgetvh

Hier is vandaag veel baldadigheid inderdaad, gister ook al, hoop dat het binnen een dag weer rustiger wordt.

Ik geloof wel in je maan-theorie, ik zal het eens in de gaten houden.

Audrey

Meestal blijven ze hier braafjes op hun slaapplek zitten 's nachts, maar af en toe gebeurt het dat er eentje begint te vliegen in het donker. Ik zal eens in de gaten houden of dat meer bij volle maan is.

Parkieten-Freak



Sharon

Ik vond wel dat TJ de afgelopen dagen nog drukker was dan normaal, nu is TJ nog een heel jong parkietje dat nog geen jeugdrui heeft gehad dus zijn de parkietjes altijd wel iets drukker.

Kan je in ieder geval vertellen dat als de balletjes in de kooi konden praten die de hele dag zouden roepen AUWAUWAUW hahahaha  ::)