Zorgen om nieuw jong parkietje.

Gestart door Piknikki, februari 10, 2009, 21:58:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piknikki

Afgelopen vrijdag heb ik een nieuw parkietje gehaald. Toen ik haar kocht, wist ik niet dat het een jong vogeltje was. Ze zat met haar koppie op haar rug, en het licht in de winkel was erg slecht. Ze was wel klein van stuk.

Toen ze hier bij mij aankwam, heb ik haar direct bij de anderen in de volière gedaan. Het was inmiddels al avond, de andere parkieten waren rustig, en het is een ruime volière. Leek me geen probleem om de nieuwe aanwinst meteen in haar nieuwe huisje te laten. Ze is ergens op een stokje geklommen, en bleef daar tot de volgende ochtend.

Ze had 's morgens de zaadjes gegeten die ik voor haar had neergelegd, en daarna is ze weer op haar stokje geklommen, en heeft daar de hele dag weer met haar kopje op haar rug gezeten. Ik dacht, ze moet vast nog wennen, alhoewel ik me best al zorgen maakte.

De afgelopen dagen ligt ze vaak in het voerbakje met pellets (poeder), en eet hier ook van. Slapen doet ze op de bodem van de kooi. Als ze op een stokje zit, kan ze wel haar evenwicht goed houden, maar zodra ze zich wil verplaatsen, valt ze toch om. Ze stuntelt en klungelt als ze wil vliegen, en valt meestal dan weer op de grond. Klimmen kan ze ook nog niet zo goed (glijdt steeds weg).

Inmiddels maak ik me enorm veel zorgen. Kan ze misschien te vroeg bij haar ouders vandaan gehaald zijn? Morgen wil ik haar sowieso laten nakijken door een vogelarts.

Maar ik ben behoorlijk radeloos. Het is zo zielig om haar in een hoekje te zien slapen, terwijl de andere parkietjes gezellig samen kwetteren. Ik ben bang dat ik het alleen maar erger zou maken als ik me er tussen ga mengen. Ik heb pas 1 keer een jong vogeltje gehad, maar deze was 7 weekjes oud toen ze hier kwam, en ze was niet zo stuntelig als deze.

Ik vraag me nou af, maak ik me zorgen om niks, dat dit volstrekt normaal is voor zo'n jong diertje? Of maak ik me terecht zorgen?
??? :(

Chicowen

Als ik het zo hoor maak je je inderdaad terecht zorgen. Evenwicht niet kunnen houden enzo klinkt niet goed.
Goed dat je morgen al naar de VA gaat!
Veel sterkte en laat je weten hoe het afloopt?
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Dat is absoluut niet normaal...
Morgen dus snel naar de VA (en anders in ieder geval DA). Hopelijk knapt ze dan toch nog op, ze is in ieder geval in liefdevolle handen.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Piknikki

#3
Ja, dat zal ik laten weten. Ik wil echt niet nog een vogeltje verliezen.
Ik ben al wat bang dat ze mogelijk kruipersziekte heeft. Misschien is dat ook een beetje te zien aan een foto? http://album.parkietenweb.nl/d/10265-4/DSC000432.jpg
Ze sleept haar vleugeltjes en staart mee alsof het een cape is..
Maar ik zal de arts echt vragen haar goed na te kijken.
Bedankt in ieder geval, nou voel ik me tenminste niet als een over-emotionele parkietengek. :)

Mars

De veren lijken compleet en kruipertjes voelen zich meestal wel aardig fit.
Zet hem/haar (heb ik even niet naar gekeken ;) ), maar lekker warm en morgen zo snel mogelijk naar de DA.


Hey schat... je weet toch dat je geen zieke vogeltjes/rustige vogeltjes uit moet zoeken? :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Piknikki

Tss, ik was 't even vergeten - verblind door liefde. :P

Inmiddels gaat het slechter met haar. Ze kruipt (eerder: sleept) alleen nog maar over de grond.
Gisteravond heb ik een schoteltje met zaad voor haar neergelegd. Ze heeft er iets van gegeten, en heeft ook de nacht op het schoteltje doorgebracht.

Vanmorgen heb ik zitten rondbellen voor een afspraak, maar kon niet voor 6 uur terecht. Ze moet dus nog "even" volhouden. :(

Parkieten-Freak

Oei, dit ziet er niet goed uit Piknicky. Als ze alleen nog maar over de grond sleept, is dat een teken van zwakte.
Ik hoop dat er nog iets voor dit vogeltje gedaan kan worden, maar het klinkt niet goed. Ik zou haar in een apart kooitje zetten als je dat hebt.
Sterkte!


Chicowen

Hopelijk red je nieuwe vriendje het nog tot 6 uur... Ik ga voor je duimen.
Veel sterkte!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caviaplanet

Jeetje.... ik duim ook mee...
Jolanda

budgie83

Pfffff...... heftig. Ik zal aan jullie denken vandaag en ik hoop inderdaad dat het niet te laat is.
Heel veel sterkte er mee in ieder geval!

Groetjes,
sabrina

Piknikki

Ze is zojuist overleden. :(

Ik had haar in een reiskoffertje gedaan met wat keukenpapier op de bodem, en haar zo op een opgevouwen laken op de verwarming gezet. Heb geprobeerd of ze wat wilde drinken van een spuitje met warme Roosvicee met water, maar dit wilde ze niet. Ook van de geplette trosgierst at ze niet.
Ze zat daar alleen maar zo, met haar oogjes dicht. En ineens ademde ze niet meer.

Dank jullie wel in ieder geval voor jullie medeleven en medezorgen. :)

Parkieten-Freak

Ach, wat vreselijk naar nou toch. Heel erg jammer maar ik denk dat haar overlijden onvermijdelijk was.
Veel sterkte Nikki.


anouk26


Milo-Pixel

Dat meen je niet Nikki...
Het zit allemaal even niet mee he :(
Heel veel sterkte..

Liefs, Knuf,
Marit

Chicowen

Jeetje Nikki... het zit je niet mee he... Veel sterkte!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

He, wat sneu nu...
Ze heeft in ieder geval haar laatste uurtjes in liefdevolle verzorging meegemaakt.

(wel even contact opnemen met de winkel...!)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Marjolein90


Piknikki

Dank jullie wel, lieve mensen. Ik waardeer het. :) Ik zal haar een prachtige laatste rustplaats geven!

Later deze week zal ik inderdaad even teruggaan naar de winkel. Daar sliep ze ook al de hele tijd, en ze liet zich gemakkelijk vangen.
Alleen nu pas vallen die puzzelstukjes samen.

hillie

Wat sneu toch nikki.... :(
Hopenlijk heb ze bij jouw toch nog een paar laatste goede uren gehad.
En dat de winkel je niet waarschuwde is wel raar.
Wilde er zeker snel vanaf.

Kleintjes

Hey Nikki,

Balen zeg dat je kleine Armoa er niet meer is. Echt zwaar knudde... Ze heeft in elk geval wel in 'n liefdevolle omgeving geleefd en is met liefde omringd geworden tot 't einde. Dat is altijd nog beter dan in 'n klein hokje.

Jemig Nik, 't zit je echt niet mee....

In ieder geval veel sterkte met 't verlies van je lieverdje.

Groetjes, dikke knuffel, sterkte en liefs van ons aan jou
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses