Fohn na het douchen?

Gestart door Karen1993, februari 10, 2009, 19:05:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karen1993

Ik vroeg me af of het fijn/goed is voor het parkietje om deze na het badderen droog te maken door de fohn op een zachte stand met afstand van ongeveer 1 meter. Ik had dit al 1 keertje gedaan en dat leek mijn parkiet erg fijn te vinden. Die keren daarvoor begon ze namelijk steeds te niezen als ze nog niet geheel droog was en ze ging weer naar de plek waar ze stond (die boven is en ik geef haar douche beneden).

Bedankt!! :D

Parkieten-Freak

Als mijn parkiet gebadderd heeft is hooguit zijn kopje nat, het meeste water loopt gewoon netjes van zijn veertjes af. Als je parkiet echt heel nat is zou je het kunnen overwegen, maar doe het föhnen wel heel voorzichtig. Niet te warm of te koud en van grote afstand.


Audrey

Als Croky mee in de douche gegaan is en ik blaas men froufrou droog (heb het geduld niet voor men hele coupe  :P) dan gaat hij vaak even op mijn hoofd zitten. Mijn ervaring is trouwens dat hij, als ik hem een beetje in een warme ruimte hou, redelijk vlug droogt. En Croky is ook niet altijd even nat, de ene keer bijna niet en de andere keer kun je hem bij wijze van spreken uitwringen (heb ik overigens nog niet geprobeerd hoor  :-X)

Karen1993

Oke bedankt! ;D Ik heb het net uitgeprobeerd en ze leek het wel lekker te vinden. Ze bleef rustig zitten met haar oogjes half dicht, haha.