pop in broedhok=eitjes?

Gestart door topy2, februari 07, 2009, 11:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

topy2

hallo

ik zit al enkele weken rond te kijken op dit forum en het heeft echt al veel van mijn vragen beantwoord waarvoor dank :D . Twee weken geleden heb ik dan een broedhok geplaatst aan de kooi van het koppel parkieten in de woonkamer. Ze heten flupke en koko(popje) en flupke is 5 jaar oud en koko (11maanden), ik weet dat het leeftijdsverschil vrij groot is maar dit komt door het feit dat het eerste popje van flukpke een maand of 5 geleden overleden is en hij zag wel iets in het popje in de kooi er naast dus hebben we haar erbij gestoken en ze zijn echt zot van elkaar ;D.

Onze koko zit al van in het begin regelmatig in het broedhok(zelfgemaakt hok van 15x15x20, met kuiltje) en dan hoor ik haar bezig met de verbouwingswerken.
Ze hebben de geschikte voeding, temperatuur in orde enz...
tot nu toe dus nog geen ei

Maar waar ik mij nog wat vragen bij stel is hun paringsritueel, koko probeert te paren maar ons flupke weet precies niet wat hem overkomt. Het is net alsof flukpke gewoon niet weet wat hij moet doen ???.

Ik heb al redelijk wat ervaring met deze vogels maar ik leer nog elke dag bij

als jullie nog suggesties hebben, tell me :)

Mars

Het ene koppel doet het in 1 keer goed, andere hebben een half jaartje nodig om te oefenen ;)
En er zijn ook mannen die flink oefenen, maar niet begrijpen dat ze het met hun popje moeten doen...


Kortom: gewoon afwachten!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Je popje is 11 maanden oud.. Vanaf minimaal 1 jaar oud is het pas verstandig te broeden. Als ze jonger zijn is de kans dat er wat misgaat (denk aan legnood) groter.

Zoals Mars al zei; sommige doen het in 1 keer goed, anderen doen er een tijd over het te leren, en weer anderen zullen het gewoon niet snappen.
Je zal af moeten wachten ;).

topy2

in orde dan blijven we gewoon wachten tot dat ons flupke door heeft dat z'n vrouwtje meer wil dan gewoon snavelen ;)
het zal nog wel effe duren tegen dat hij dat beseft
Ik denk zelf dat hij zelf schrik begon te krijgen van haar  :D

van legnood heb ik nog niet zoveel schrik want ze heeft nog geen verdikte buikje en ze is al erg volwassen (vind ik toch, kwa uiterlijk)

bedankt voor de snelle reacties ook nog

Milo-Pixel

Citaat van: topy2 op februari 07, 2009, 11:36:22
van legnood heb ik nog niet zoveel schrik want ze heeft nog geen verdikte buikje en ze is al erg volwassen (vind ik toch, kwa uiterlijk)

Ik zeg ook niet dat ze het heeft, er is alleen een grotere kans dat er wat mis gaat. Er wordt niet voor niets aangeraden te wachten tot een popje minimaal een jaar oud is.

Misschien heeft Flupke snel door dat ze meer wil dan alleen snavelen ;). Gaat ze ook al echt 'klaarzitten' voor hem (staart omhoog, voorover gebogen)?

topy2

wanneer flupke eens iets wil proberen dan krijgt hij onder zijn voeten, koko is namelijk erg dominant
en als koko eens wil (als ze 'klaarzit' ) dan weet flupke precies niet wat hij moet doen ::)

het zal er wel eens van komen dat ze net op hetzelfde moment willen zeker :D