Houten kooi

Gestart door malleJIP, februari 04, 2009, 16:53:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

malleJIP

Hoi, ik heb een grote vogelkooi van oma gekregen voor Jip, die heeft mijn overleden opa ooit zelf gemaakt. Deze kooi is gedeeltelijk van hout met tralies ertussenin.Nu wil ik deze voor jippie opknappen, maar ik weet niet waarmee ik het hout moet behandelen. Ik ben bang dat Jip er aan gaat bijten. Weet iemand raad wat ik het beste kan gebruiken? Het liefste schilder ik hem wit ofzo.. Ik schuur hem een beetje op en verder wacht ik het even af. Alvast bedankt voor de reacties. groetjes

Caradow

Ik begrijp de emotionele waarde die er achter zit dat je deze kooi wilt gaan gebruiken.
Alleen kun je er de donder op zeggen dat er flink aan het houtwerk geknaagd gaat worden en dat is behalve ongezond voor je parkietje, ook zonde van een herinnering.

malleJIP

Dus er bestaat geen bepaalde verf die niet schadelijk is? Dat hout is niet zo erg toch. Vogels leven in de natuur toch ook tussen allerlei soorten hout? Ik zou het heel jammer vinden als ik nu verder niks met mijn kooi kan, maar de gezondheid van Jp gaat natuurlijk voor!!Misschien heeft iemand nog teen tip?

Moppers

Het lijkt mij ook zonde om een kooi waar je zo'n mooie herinnering aan hebt, aan te laten knagen door je parkieten. Ik heb zelf een houten voliere (omdat ik die veel mooier vond dat de metalen) en reken maar dat er flink aan geknaagd wordt, ondanks de aanwezigheid van meer dan voldoende ander knaagmateriaal.

Ik zou je niet kunnen vertellen wat onschadelijke verf is, maar als ik jou was zou ik gewoon iets moois in de kooi zetten (bloemen ofzo) en hem zo ergens een mooi plekje geven.