Zomertijd ook van invloed op biologische klok parkietjes?

Gestart door Ingrid, april 03, 2005, 22:21:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ingrid

Met het verzetten van de klok valt het mij op dat Blizzard en Luna een iets ander slaappatroon hebben. Ze slapen eerder en ze zijn logischerwijs  \'s morgens eerder wakker. Nu weet ik dat er mensen zijn waarvan hun biologische klok ontregeld kan raken, maar het zou evengoed bij dieren ook zo kunnen werken.
Wat zijn jullie ervaringen? Denken jullie ook dat het verzetten van de klok invloed kan hebben op de biologische klok van onze gevleugelde vriend(innet)jes?

Gr. Ingrid

Anita & Marisa

Hoi Ingrid,

We merkten het ook aan Chico.
Hij was ook ontregeld en werd er zelfs ook een beetje chagerijnig door, hihi!
Hij is juist nog erg actief \'s avonds merken we. Nu ook bijvoorbeeld, terwijl hij normaal om ongeveer 10 uur rustig gaat zitten of nog iets eten... Hij is nu in topconditie!

Sommige parkieten kunnen er beste even door van slag zijn, denken we! Net als de meeste mensen. Maar natuurlijk zal dit niet voor iedereen gelden  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Safrena

Hoi

Parkietjes kunnen inderdaad ook wel last hebben en van slag zijn van het verzetten van de klok naar zomertijd.

Ook ik merk dat hier aan mijn meisjes hun patroon is ook veranderd :wink:

vele groetjes

Parkieten-Freak

Onze Crook lijkt nergens last van te hebben.....


esther

Hier merkte ik het ook aan de parkietjes, maar alleen de eerste avond nadat de zomertijd was ingegaan.
Normaal gaan ze rond 21.30 naar bed (uh op stok bedoel ik) en dan zitten ze daarvoor al even te dutten.
Maar de eerste avond waren ze die tijd nog heel druk met kletsen enzo, en mochten ze daarom wat langer opblijven.
Daarna was alles weer hetzelfde en nu zijn ze om 21.30 gewoon weer moe en is het tijd voor ze om te gaan slapen.

Groetjes Esther

Sonja

Hallo,

Aan onze parkietjes heb ik het niet zo gemerkt, eerlijk gezegd.
Maar Joepie was de afgelopen tijd, vanwege de rui, wat rustiger, daardoor sliep hij juist wat eerder en langer.
Nu krijgt hij zijn energie weer terug, en zit  (zoals vanouds) \'s avonds gezellig te kwebbelen. :wink:
Pucky lijkt van het tijdsverschil helemaal geen last te hebben.

Groetjes, Sonja.

helma

Hoihoi!!

Ja hoor overeenkomst nummer zoveel!!! :lol:
Bassie heeft het ook.
Afgelopen zondagochtend zat ze om half 8 \'s ochtends al te fluiten en te kwetteren.
Kom ik beneden, hangt mevrouw al ondersteboven aan de stok :D

Ook \'s avonds is ze langer actief als voorheen.

Doordat de klok vooruit is gezet is het vooral langer licht en dat kun je goed merken.
ze trippelt nog vrolijk \'s avonds over het kozijn heen hoor!

Groetjes
Helma.

marion

Hoi

Coco heeft ook last van de klok verzetten, hij speelt nu noch steeds sävonds rond 22.00 uur en dat hij eerst nooit.
Maar ik leg er nu voortaan zijn doek over de kooi rond 22.15, en dan gaat hij ook netjes slapen hoor!!!

Groetjes Marion en Coco

Jorijn

Hier hebben ze er geen last van altijd nog even ontdeugend ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com