Keecko en haar ei

Gestart door Ilse*, januari 29, 2009, 22:24:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilse*

Ik ben een tijdje weg geweest en mijn ouders zorgde voor de vogels. Nu kom ik terug en blijkt Keecko een ei in haar buik te hebben. Haar kontje is opgezwollen en wat hard en het is net als toen met Scotty vorig jaar. Ook paart ze ongelofelijk veel met Mylo.

Nu heb ik ze maar uit de voliere gehaald en apart gezet in een kooi met een broedblok eraan. Doe ik hier goed aan? Verder is Keecko wel levendig en ze eet goed en is speels. Ook goede ontlasting.

Wat kan ik nu het beste doen? Broedblok laten hangen en als de eitjes komen, wat dan?

Mars

Lijkt me een goed idee Ilse...
jeetje, nu gebeurt het nog een keer, zonder blok. Maar dit keer gaat eht vast beter.

Ik zou de eitjes gewoon laten liggen, als je geen kleintjes wilt, goed schudden...
Maar laat haar er maar wel op broeden..

Leuk joh!

Liefs Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Je heb hier goed aan gedaan Ilse. Gewoon haar goed in de gaten houden en je ziet zelf wel als het niet goed gaat met haar, dan weet je wat je moet doen. Je zal wel mooie baby's krijgen denk ik tenminste als ze op de mama lijken die is echt  :-*. Ik zal voor je duimen dat het goed gaat en ben benieuwd of je wel of geen baby's wil van haar?

Chicowen

Hee meis,
Je hebt er zeker goed aan gedaan. Denk er goed over na of je kleintjes wilt of niet, zo niet dan inderdaad schudden zoals Mars aangeeft.
Liefs,
mar
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Diana

Hoe gaat het nu met Keecko?

Ilse*

Ze gaat het blok niet in...
Ik heb wat trosgierst erin gelegd en daar is wel van gegeten, maar of dat van Mylo of van haar is dat weet ik niet...
Ik hoop dat ze vandaag haar ei legt of dat ze is in het blok gaat.

Caradow

Houd haar lekker in de gaten meid en niet teveel zorgen maken hoor! (referend aan Scotty vorig jaar)

roha

Ik sluit me aan bij de woorden van Caradow.
Laat je even weten vanavond of wel og geen ei is gekomen?

Liefs

Milo-Pixel

Hoe is het nu met Keecko? Heeft ze uiteindelijk haar eitje kunnen leggen?

Liefs,
Marit

Chicowen

Keecko had in ieder geval tot gisteren haar eitje nog niet gelegd.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Afwachten dus...

Maar het duurt wel vaker nog dagen, terwijl je denkt dat het ieder moment kan komen.
Tenminste, dat had ik toen wel met mijn parkietjes..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Keeckos eitje is gekomen en gelijk kapot gepikt.

Diana

 :( wat jammer maar wel blij dat keecko het eitje kwijt is.

hillie

Wat jammer voor Keecko en voor Ilse natuurlijk

Ilse*

Ja, sorry ik kon even niet op internet de afgelopen dagen.
Ik had Keecko samen met Mylo apart gezet met een broedblok en ze had maandag haar eitje gelegd en inderdaad stuk gepikt. Toen hebben we Mylo bij de anderen gezet en tot gister heeft Keecko apart gezeten, maar ze heeft geen eitjes meer gelegd. Ook heeft ze geen eitje meer in de buik, dus ze zit weer bij de rest. Maar toen ik haar weer in de voliere deed, was het eerste wat ze deed, knuffelen en paren met Mylo :-\ Dus hopelijk wil ze niet meer eitjes leggen.

Alles is dus gelukkig weer goed met Keecko ;D

Groetjes, Ilse

Mars

Dat is heel fijn Ilse!

Balen dat je even niet op internet kon, maar gelukkig kon het zo even doorgegeven worden ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Fijn dat alles nu weer het oude is  :)