Voelt Sora zich wel lekker

Gestart door Karen1993, januari 25, 2009, 10:57:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karen1993

Sora is sowieso al sinds ik haar had een erg rustig vogeltje. Ze fluit niet erg veel (maar ze fluit wel) en doet vrijwel niets met haar speeltjes. Het grootste deel van de tijd zie ik haar op haar stokje zitten. Heel soms is ze wat aan het kluiteren in de tralies. Als ik de muziek aan heb fluit ze mee. Ze ziet er niet ziek uit behalve haar achterste staartveren die een beetje uitgetrokken lijken (ik heb het haar nog nooit zien doen dus daar zal het wel niet van zijn). Ze zit niet bol, en de rest van haar verenpak ziet er gewoon goed uit. Ze eet goed, maar ik zie haar eigenlijk nooit drinken. Dat zal ze dan wel doen wanneer ik niet kijk.

Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat ze lang niet zo actief is als andere vogeltjes en dat ze vanochtend nog wat ontlasting achter bij haar veren had hangen, en ik had gehoord dat dit kan duiden op darmproblemen. Is het verstandig om binnenkort even met haar naar de dierenarts te gaan? :(

Caradow

Wanneer je zelf twijfeld over de gezondheid is het altijd beter om even langs te gaan of op zijn minst de ontlasting na te laten kijken.
Is er dan echt iets aan de hand, dan ben  jer er op tijd bij en is er niets aan de hand, dan ben jij gerustgesteld :)
Ontlasting dat blijft plakken is inderdaad in de meeste gevallen niet een goed teken.

Mocht je besluiten naar een DA/VA te gaan, wacht dan niet te lang. Als er echt iets aan de hand is, zal je dat zo snel mogelijk willen weten en willen behandelen.

liesanne

Snel langs de Dierenarts gaan! Ik had ineens een stil vogeltje dat er verder niet ziek uitzag. Ze bleek toch ernstig ziek te zijn en had al helemaal geen vet meer. Dat kan je allemaal niet zien door de veertjes. Ze kreeg antibiotica en is er nu weer bovenop aan het komen. Ik ben blij dat ik naar de DA ben geweest.
Gaan dus! Liever een keertje voor niks dan je vogeltje verliezen.

Liesanne. ;)

Karen1993

Oke bedankt voor de reacties! Ik ga morgen of overmorgen gelijk even naar de dierenarts!