Nestje Tommy en Delfie?

Gestart door Wouter, januari 20, 2009, 16:00:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

Tommy en Delfie zijn veel aan het snavelen en kroelen en ik vind dat zij het ook eens mogen proberen.

Ik heb een broedblok opgehangen en Delfie heeft er al veel ingezeten. Ze zit er alleen maar in of ervoor. lijkt mij een goed teken... Tommy wacht keurig voor het broedblok, om te snavelen of te kroelen als Delfie weer naar buiten komt.

Ik hoop dat het wat wordt, lijkt me erg leuk. Afwachten dus maar!

Gr. Wouter

Chicowen

Spannend hoor Wouter! Ben heel benieuwd!
Ik neem aan dat je alles qua lichturen/temperatuur/luchtvochtigheid allemaal op peil hebt? ;)

Heerlijk binnenkort hopelijk een hoop kleine roze frummels te zien hier op het forum. :-*
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Wouter

Dat heb ik allemaal geregeld hoor ;) Alleen de nestcontrole gaat wat moeilijker worden aangezien ik de voorkant eraf moet schuiven maar dat best wel stroef gaat... Maar daar vind ik wel wat op :)

Chicowen

Had eigenlijk ook niet anders verwacht. ;)
Als je de mogelijkheid ziet, kun je met een schuurpapiertje de randjes van het voorkantje iets afschuren, waardoor hij wat soepeler gaat. Heb ik ook gedaan, want één van mijn blokjes ging ook stroef.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Wouter

Oh jah das een goede, eens kijken of ik het van Delfie kan "verroveren"! ;)

Piknikki

Hé, Wouter, wat gaaf! ;D Word jij straks misschien ook wel een beetje papa, haha, op je dertiende al. ;)
Wens ze veel succes! :)

Jasmin

Gaaf! Word je ook snel opa ;)
Succes, ben benieuwd of er ukkie's komen!

hillie

Nou wouter jij natuurlijk ook heel veel succes er mee gewenst met het aan staande ouderschap.
En we wachten in spanning mee.

roha

Leuk hoor Wouter, ik hoop dat alles goed zal gaan en er ook lieve en gezonde parkietjes komen. :)

Wouter

Citaat van: Wouter· op januari 20, 2009, 16:43:01
Oh jah das een goede, eens kijken of ik het van Delfie kan "verroveren"! ;)

Het lukt niet om het te verroveren :( Nou ja, dan doe ik het maar stroef. Ze zit nu alleen wel wat minder in het broedblok. Kan het ook zijn dat ze gewoon met het broedblok "speelt" zegmaar? Want ik had de kalk opgehangen met een wasknijper (van hout), maar die is ze nu aan het slopen. Ik weet dus niet of ze het wel zo op het broeden heeft gemund. Ik hoop heel erg van wel...

Het is wel een echt koppeltje, ze zitten nog vaak te kroelen en snavelen, dus in dat geval zou het weer wel goed kunnen.

Mars

Toen ik vorig jaar blokken op had gehangen voor mijn beide popjes, ging het ene popje meteen in het blok zitten en knagen en is er nauwelijks meer uit geweest. Het andere heeft het blok goedgekeurd en heeft daarna nog een tijdje op de stok gezeten. Ze legden beide ongeveer tegelijk eitjes. Dus het zegt er weinig over.

Dat er flink aan het kalkblok geknaagd wordt is een goed teken!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

Ik weet niet of ze nou veel aan het kalk knaagt, maar ik weet in ieder geval dat de wasknijper bijna stuk is! Ze zit nu al weer in het blok ;) Maar komt het ook weleens voor dat er koppeltjes niet willen broeden?

hillie

Ja hoor wij hebben al 2x het broedhok opgehangen en proberen het nu zelfs voor de derde keer maar al de keren hebben ze nog nooit ge broed.
En waar dat aan ligt ik weet het echt niet. :-\
Terwijl ze echt als een verliefd stelletje zijn onze parkietjes.
Dus het kan maar zo dat het baasje wel wil dat er jongen parkietjes komen alleen de parkietjes er anders over denken.

Mars

Ja hoor, dat komt regelmatig voor. Maar meestal heeft het popje dan niet zo veel interesse in het blok.
En ook hebben ze vaak geen interesse in elkaar. En zo zijn er nog veeeeel meer redenen..

Maar zo te horen valt dat bij jou wel mee!

Tegelijk met Hillie
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

Wat raar... Eens zien wat er gaat gebeuren.

Hierbij een foto, met Tommy bij het broedblok en Delfie in het broedblok. Hier waren ze ook aan het kroelen en snavelen. (of voeren kan ook nog)

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Aangezien het met de wasknijper niet werkt, heb ik zojuist een nieuw kalkblok gehaalt. En Delfie at er gelijk van. Das toch wel een goed teken dan :)

Wouter


Jasmin


Wouter

Citaat van: Jasmin op januari 26, 2009, 18:50:03
Gebeurt er al wat?

Behalve dat er veel gekroeld en gesnaveld wordt, en het broedblok helemaal totaal verbouwd wordt (ook van de buitenkant), niet erg veel. Vandaag nog nestcontrole gedaan en er ligt niks. Het vrouwtje is wel broeds... Ik wacht af :)

Diana

Spannend hoorik denk dat het een kwestie van afwachten is, voor je het weet ligt er straks misschien opeens een eitje leuk hoor...