Zo plotseling overleden

Gestart door qyan, januari 17, 2009, 01:16:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mars

Ben ik helemaal met Chico eens:
Gewoon vastpakken, dan weet je zeker dat ze iets binnen krijgen. Wel goed je parkietje rechtophouden als je wat geeft.

Sterkte er mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

qyan

De medicijnen kreeg ze wel binnen. Die moesten door het water en drinken deed ze, erg veel drinken zelfs. Ik heb vannacht nog gevoerd en vanmorgen voordat ik naar mijn werk ging ook. Schone tissue in de kooi gelegd om ook die, evenals verse ontlasting mee te kunnen nemen naar de arts. Het zag er alles behalve goed uit. Toen ik 's middags thuis kwam had ze niet meer zelfstandig gegeten, ook niet van de trosgierst en weer erg benauwd en trilde. We konden pas half 5 terecht. De medicijnen hebben niet aangeslagen, zelfs niet een beetje. De kleur van de ontlasting was niet goed. De ontlasting van vanmorgen gitzwart en urine eromheen geel uitgeslagen. De groene poepjes die ze blijkbaar 's middags heeft gehad, ook daarvan was het urine gedeelte geel en eromheen ook gele plekken en de tissue zat vol met gele plekken. Beide artsen die het hebben bekeken hadden een sterk vermoeden van, naast de megabacterie, ook het hebben van leverproblemen.

Gezien haar toestand, het telkens terugvallen en het vooruitzicht wat de artsen gaven, heb ik besloten Poppie een niet nog langere lijdensweg te laten begaan. Ze gaven haar hooguit nog een paar dagen. Ze heeft gevochten maar iets ging er in haar lichaampje gewoon niet goed. Ze gaf totaal geen verzet tegen het beetpakken en is rustig in mijn handen ingeslapen.

Nadat Poppie rustig ingeslapen was konden we eigenlijk pas echt goed zien hoe mager ze al was. We laten sectie verrichten om te kijken wat er speelde, maar ook om te kijken of er voor Rica naast de Fungizone nog een andere behandeling vereist is.

Dag lief meissie, rust zacht, zo kort bij me, maar niet minder geliefd en bijzonder. Geef Pietje en Ricky wat kusjes van me daarboven :(

Chicowen

 :'( Wat een naar nieuws!
Het is vreselijk zo'n keus te moeten maken, maar verstandig dat je haar niet langer hebt laten lijden.
En heel goed om sectie te laten doen, in de hoop dat het precies duidelijk wordt wat er aan de hand was.

Heel veel sterkte gewenst met dit verlies.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

Jeetje, wat een moeilijk besluit zeg!!
Veel sterkte, hoor!


Mars

Dapper van je. Het kan soms nog weken doorgaan met zo'n parkietje.

Sterkte er mee, dat heb je nodig!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Sterkte met dit grote verlies... gevochten maar helaas toch verloren...

Milo-Pixel

Heel veel sterkte met dit verlies.. :(
Ik hoop dat de sectie wat duidelijkheid geeft over wat er precies aan de hand was.

rosalientje

Jeetje wat een heftige verhalen.
toen mijn vogeltje tony plotseling dood ging kreeg ik ook een nieuw
parkietje en hetzelfde als jou vogeltje kreeg ik allerlei middeltjes maar
de dierenarts wist niet wat het was.
toen ik de andere dag bij hem ging kijken zat hij wel op zijn stokje
maar wilde niet meer eten en deed zijn ogen niet meer open.
ben gelijk terug gegaan en toen heeft hij doxoral gekregen en omdat hij
wat mager geworden was ben ik om de twee uur ook snachts hem wat bij gaan
voeren met een spuitje het was een ramp ! ik was zo een uur bezig om hem wat te
laten eten maar dat had ik er wel voor over.
iedere keer dacht ik nu is het afgelopen en dan kwam hij weer bij.
heb ook gelijk een warmtelamp gekocht en hem daaronder gezet en daar leek
hij wel van te bekomen na 2 dagen doxoral te hebben gegeven begon hij uit zijn
eigen weer te fluiten en zelfstandig te eten en gelukkig heeft hij het overleeft.
hij is nu een heel dapper vogeltje wat echt een bloedhekel aan zijn kooi heeft.

Ik wens je heel veel sterkte :(

rust zacht kleintje !

hillie

Wat een dapper besluit van je om hem in te laten slapen.
Ik hoop dat er iets uit de sectie komt.
Sterkte verder met het grote verdriet van je parkietje.

qyan

Bedankt iedereen. Het was moeilijk, maar het beste voor Poppie. Het was zo'n scheetje, ze wilde zo graag...Ik hoop dat de sectie meer duidelijkheid geeft. Vandaag nog even gebeld, maar helaas duurt de uitslag nog eens ongeveer een week. Wachten duurt lang.

Rica is veel lastiger te peilen hoe het nu werkelijk met hem gaat. Het ene moment denk ik, gaat super, het andere moment denk ik weer, mwah, ik weet het niet. Nu zit hij ook midden in de rui. Maar na 2 dode pietjes denk ik dat ik misschien ook iets TE angstvallig let op iedere miniscule verandering in gedrag, verenpak en houding. Hij is actief, vrolijk, slaapt niet meer dan anders, slaapt weer op 1 poot, wil absoluut niet onder de warmtelamp, eetgedrag is goed, verzorgt zich keurig. Ontlasting is goed. De Juvenile wil hij niet eten, maar in zijn ontlasting heb ik wel gezien dat hij af en toe van de high potency van harrisons snoept. Vogelarts had aangeraden om hem nog niet over te zetten, maar om in ieder geval iedere dag een beetje aan te bieden in een klein snoep bakje naast de xtravital. Af en toe lijkt hij bol te zitten, maar als ik dichterbij kom lijkt het weer meer op zijn veren iets op zetten als hij gaat slapen dan echt bollen door ziekte. Kortom, door 2 zieke en dode vogels ben ik misschien te bang op aan het letten. Rica krijgt nog steeds Fungizone, maar vanaf morgen geen Kaomycine meer en vrijdag wordt zijn ontlasting weer onderzocht. Als de uitslag van Poppie er dan ook is zou fijn zijn!

Gwentjee

Sterkte met het verlies, bij ons is ook s zomar een Parkiet overleden was niet verlamt ofzo niks had helemaal geen pijn was niet aan het bloeden niks.

Caviaplanet

 :( Heel erg veel sterkte gewenst.
Jolanda

qyan

Uitslag van de sectie was er nog niet. Rica zijn ontlasting weer gecontroleerd. Megabacterie nog aanwezig, maar ook parasieten-eitjes blijkbaar. Nu dus ook druppelen met Ivermectine, wat ik niet in zijn nek mag doen, maar perse onder de vleugel moet. Iemand enig idee waarom de VA onder de vleugel aanraad ipv in de nek? Hij kan er dan toch alleen maar bij met wassen en het binnen krijgen? Fungizone moeten we ook nog mee doorgaan en volgende week vrijdag weer ontlasting laten onderzoeken.

Caradow

dat had je beter aan je arts kunnen vragen, lijkt mij ;)

qyan

Klopt, maar zoals wel vaker bij artsen...bij thuiskomst komt opeens een vraag boven....

Chicowen

Even een telefoontje plegen en je weet het. ;) Daar zijn artsen ook voor, of de assistenten. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

qyan

Ze waren al dicht. Heb het maar gewoon onder zijn vleugel gedaan.

Mars

Daar zitten minder veren en trekt het dus meer en gemakkelijker in de huid?
Het is maar een gokje hoor... Maar ik denk dat dat het is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

qyan

Dat was het inderdaad Mars!

Uitslag van de sectie vandaag gehad, Rica is veilig en er is geen sprake van enge en voor hem dodelijke besmettelijke ziektes. Hij is erg opgeknapt van de parasieten druppels. Jammer dat het bij de eerdere ontlastingonderzoeken niet is ontdekt, maar het helpt hem in ieder geval nog.

Poppie was niet te redden geweest. Er was sprake van een nier-ontsteking, waarschijnlijk in de dierenwinkel al, aangezien ze bij ons vanaf dag 1 al van de zitstokken viel. Die ontsteking is chronisch geworden. De carprofen/ ontstekingsremmer en de AB-kuren gaven dus tijdelijk verbetering en zorgde voor de oplevingen, maar na het stoppen keerde de klachten weer terug omdat het al chronisch geworden was. Het verklaart het terugvallen en het jojo-effect dat we zagen. Vanuit die chronische nierontsteking zijn de darmen en de lever gaan ontsteken. De niertjes waren het aan het begeven en ze werd langzaam vergiftigd door haar eigen lichaam. Dus ze heeft nu rust en geen pijn meer.