Meningen?

Gestart door Marjolein90, januari 13, 2009, 22:10:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjolein90

Hoi,

Ik zit er over na te denken om een vriendje voor mijn Pino aan te schaffen.
Mijn voorwaarde is wel dat hij niet minder tam word of stopt met praten ofzo. Dit is natuurlijk ook een kwestie van bijhouden, maar ik wil het risico zo veel mogelijk beperken.
Ik weet het ook nog niet zeker en ik wil niks overhaasten.
Pino is soms nogal een pinnekop dus mijn moeder denkt dat het mis gaat als ik er een bij zet.
(Pino = 5 jaar, doet alleen waar hij zelf zin in heeft, houd van belletjes en andere glimmende speeltjes, pinnekop, hoeplakee is zijn lievelingswoord.....)

Nu heb ik op marktplaats wel een leuke parkiet gezien.
http://link.marktplaats.nl/221211417

Ik heb toen een mailtje naar de eigenaar gestuurd met een aantal vragen.
Ik heb er toen het volgende op terug gekregen:

Citeerhallo,
ze is redelijk tam maar wij hebben het niet goed onderhouden doordat we 2 katten hebben.ze heet pietje want we dachten dat het een mannetje was.ze komt inderdaad uit eigen nest mijn zwager had een voilere en daar komt ze uit ze is was de enige van het stel die het overleeft heeft..
ze heedt van die momenten dat ze tjirpt en soms wel eens schreeuwt maar het valt erg mee.
ze kan afentoe wel een beetje bitcherig zijn en dat laat zedan weten ook.
ik heb er ook nog een kooi bij en vogel voer etc dat doe ik er ook bij.
ik doe haar weg omdat ze bij ons niet los kan vliegen door de katten en hondjes en vind dat ze dat wel verdiend. ze eventueel zelfs buiten omdat ze dus ook buiten is geboren.ik heb haar dus echt van begin af aan.
ik zal nog wat foto's maken die stuur ik je nog na.
ik hoop je hier genoeg mee geinformeerd te hebben
met vriendelijke groet, marije

Ik twijfel nog heel erg. Mijn vriend is er ook tegen :P... Maargoed.

Ik zou dus graag horen wat jullie ervan denken en of jullie misschien nog goede adviezen hebben.

Alvast bedankt,
Groetjes Marjolein

Chicowen

Hoi Marjolein,

Leuk dat je erover denkt om een vriendje voor Pino aan te schaffen!
Voorwaardes kun je er helaas niet aan stellen, want dit verschilt per parkietje. Als Pino nu al praat, dan zal hij dit blijven doen en wie weet begint het nieuwe vriendje ook wel te praten. ;) Pino zal zich misschien wel iets minder op jullie richten, hij moet dan immers zijn aandacht verdelen. ;)
Of het klikt tussen Pino en het nieuwe parkietje kun je van tevoren niet weten, dit ligt aan het karakter van beide parkietjes, maar het grootste deel van de tijd gaat het goed.

Het parkietje op marktplaats ziet er leuk uit. ;) Zo te horen is ze niet heel tam, maar zoals je wel op dit forum gelezen zult hebben, kom je met geduld een heel eind! ;)

Heb het er goed over met je vriend, jullie zullen het er immers over eens moeten worden. ;) :P

Groetjes,
Marjolein (ja zelfde naam... net alsof ik een bericht naar mezelf zit te tikken... heel vaag ;) :P)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sonja

Hoi Marjolein,

Als je je huidige parkietje een soortgenootje wilt geven hoef je niet bang te zijn dat ze minder tam wordt of stopt met praten.
Natuurlijk zal ze ook met haar vriendje of vriendinnetje willen spelen, maar ze zal zeker ook bij jou blijven komen.

Ook wat betreft het praten kun je gerust zijn. Ik heb mijn Joepie na 2 jaar een vriendinnetje gegeven en hij is net zo tam gebleven en is ook gewoon zo blijven praten als daarvoor.

Wel vind ik het parkietje er op de foto niet helemaal goed uitzien. Ik kan de vleugelveren niet helemaal goed zien, maar het staartje is erg kort.
Verder vind ik het ook niet zo goed klinken dat dit parkietje de enige overlevende uit het nest is. Dus wellicht is er toch iets niet helemaal goed, iets wat je misschien niet meteen aan de buitenkant ziet.

Wist je overigens dat je hier ook hele leuke, lieve parkietjes kunt uitzoeken?
Zie deze link:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=13317.0

En er is ook weer iemand die een nestje heeft (maar dan zul je nog wel de nodige weken geduld moeten oefenen ;)):
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=20075.0

Maar dan weet je wel zeker dat je een parkietje hebt uit een goed nestje en van iemand die heel veel van ze houdt en op een goede en liefdevolle manier met ze omgaat.

Veel succes met je beslissing.

Groetjes, Sonja.

Chicowen

Citaat van: Sonja op januari 13, 2009, 22:33:34
Wel vind ik het parkietje er op de foto niet helemaal goed uitzien. Ik kan de vleugelveren niet helemaal goed zien, maar het staartje is erg kort.
Verder vind ik het ook niet zo goed klinken dat dit parkietje de enige overlevende uit het nest is. Dus wellicht is er toch iets niet helemaal goed, iets wat je misschien niet meteen aan de buitenkant ziet.

Ik had de foto niet nader bekeken, alleen de advertentie even snel. Het staartje is inderdaad erg kort en ik vind de vleugels eruit zien alsof ze geknipt zijn. Misschien nog even navragen. ;)

Je kunt inderdaad ook leuke parkietjes vinden bij de links die Sonja gegeven heeft.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Marjolein90

Heel erg bedankt voor de reacties. Even wachten is voor mij geen probleem, ik heb geen haast. Ik zat ook al naar het staartje te kijken, daarom heb ik ook gevraagd om meer foto's. Ben inderdaad wel vergeten te vragen of de vleugeltjes geknipt waren.

Ik heb de foto's die ik heb gekregen even in een album gezet: http://www.mijnalbum.nl/Album=VMCWYCPR

Ik moet er in ieder geval nog heel hard over nadenken.. Ik zal er nog wel een paar nachtjes over slapen  :-\..

Groetjes, Marjolein


Chicowen

De foto's in je album vind ik er beter uitzien dan die op marktplaats. ;)
De staart ziet er op die foto uit als de normale lengte, evenals de vleugels. Wel vind ik de vogel een beetje aan de dikke kant.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Diana

Marjolein waar kom je vandaan als ik vragen mag ??? Zoals Sonja al heel lief aangaf heb ik ook een nestje momentheel dus wie weet is dat wat voor je dan kan je het parkietje van jongs af aan zelf tam maken.

Marjolein90


Bas

zou dan als ik jou was nie in raalte gaan kijken... ben daar bij 7 kwekers geweest(ken er nie meer) en heb er slechte ervaringen mee.

Gr, bas

dennis007

#9
op de nieuwe foto's ziet de staart er normaal uit.
misschien kun je beter een parkietje kopen net uit het nestblok, deze kun je zelf lekker tam maken.
Is erg leuk om dit te doen

Maak een slimme keuze

Berichtjes samengevoegd, Caradow

Chicowen

Citaat van: dennis007 op januari 25, 2009, 21:10:09
misschien kun je beter een parkietje kopen net uit het nestblok, deze kun je zelf lekker tam maken.
Is erg leuk om dit te doen

Maak een slimme keuze

Oudere parkietjes kun je ook prima zelf tam maken, daarvoor heb je er niet perse eentje uit een nestje nodig. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

angels-birds

Elk parkietje is tam te maken, ongeacht de leeftijd!

Een slimme keuze vind ik daarop een beetje vaag.. Het gaat om de gezondheid, niet alleen om het tam maken!

Marjolein90

#12
Nou, het maakt me dus echt niet uit hoe oud het parkietje wel niet is. Ik heb altijd een idee dat de jonge beestjes sneller een huis vinden en neig ik toch meer naar degenen die niet zo snel een leuk huisje krijgen.

De grootste reden dat ik er een parkietje bij zou willen is als gezelschap voor Pino. Als Pino boven staan mag ie los, maar heeft ie iets minder uitzicht en zit er minder vaak iemand bij (mijn moeder gaat niet op mijn kamer zitten als ik er niet ben). Als hij beneden zit praat hij altijd met iedereen en kan ie lekker naar buiten kijken, maar kan hij niet los. Nu heb ik hem alweer een tijdje boven staan omdat ie dan lekker kan vliegen en ik klets uitgebreid met m. Maar ik ben er dus niet altijd. Als ik dan thuis kom begint ie altijd heel enthousiast te kletsen, de radio is altijd aan als ik wegga, maar een vriendje lijkt me toch beter.

Het grootste probleem is mijn moeder en mijn vriend overhalen, dat is nog wel een hele klus. We hebben al een hoop huisdieren en mijn moeder is er een beetje tegen dat we er meer bij nemen. Bovendien is ze bang dat ze elkaar niet aardig gaan vinden.

Maar aan de andere kant, ik vind het ook heel leuk dat hij zo lekker bij mij komt zitten, altijd aan het woord is enzovoorts. Daarom ben ik ook wel een beetje bang dat een nieuw parkietje dit minder maakt.

In de kamer hiernaast (van mijn zus) staan ook 2 parkieten (zouden normaal gesproken in utrecht op de kamer van mijn zus staan), maar die snapt ie niet helemaal. Hij spreekt geen parkiets en vind ze maar raar :P...

Dus, dat is een beetje mijn hele beargumentatie waarom ik zo twijfel. Ik wil niks overhaasten.

Groetjes

Marjolein90

Even mijn vreugde delen  :-\.

Ik heb net een hele mooie grote kooi gekocht bij de kringloopwinkel, mankeerde niks aan, behalve dat er een spijltje af was waar het deurtje op vast moet. Maar dit is wel op te lossen. Het koste bijna niks en dan heeft Pino een nog mooiere ruimere kooi. Wel zelf wat voerbakjes en touw etc bijgehaald en hij moet nog helemaal ontsmet worden. Ik ben er erg blij mee.  :D

Deze is het (even van de ferplast site afgeplukt ::)).


Chicowen

Denk je er wel aan om de kooi even goed met Dettol schoon te maken in verband met eventuele ziektes? ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Wel een hele mooie!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Marjolein90

Citaat van: Chicowen op januari 27, 2009, 20:50:56
Denk je er wel aan om de kooi even goed met Dettol schoon te maken in verband met eventuele ziektes? ;)

Ik was niet anders van plan, ga het van de week even halen!  :D


Trouwens, mijn moeder begint in te zien dat een vriendje voor Pino misschien wel heel leuk is! Mijn vriend helaas nog niet, al gaat die er niet over, maar het is het principe :P.
Is het dan verstandiger om even te wachten met de kooi in gebruik nemen totdat het vriendje er is (zodat het niet Pino's territorium is)?

Chicowen

Nee hoor, de kooi kun je gewoon in gebruik nemen. Deze kun je dan helemaal anders inrichten wanneer het nieuwe vriendje erbij komt. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Marjolein90

Nou, de dettol is in huis en ik ben er uit. Ik neem een vriendje voor Pino. Heb mijn vriend omgepraat en moeders is er ook niet echt meer tegen :D.
Nu maar afwachten of ik binnenkort een mooi parkietje tegenkom   :-\.

Kleintjes

Citaat van: Marjolein90 op januari 31, 2009, 17:22:37
Nu maar afwachten of ik binnenkort een mooi parkietje tegenkom   :-\.
't vreemde is; als je niet specifiek zoekt naar 'n parkietje kom je binnen de kortste keren 'n leuk vriendje tegen voor jouw lieve Pino.

Fijn dat je 'n vriendje gaat halen voor hem, dan kan hij zich lekker uitleven met 'n soortgenootje, en zo hoort 't eigenlijk ook.
Goed schoonmaken van de kooi is inderdaad aan te raden, je weet immers maar nooit. Herinrichten hoeft niet per se maar is soms wel handiger om 't ijs te breken, dan moeten beide grasjes de kooi (op)nieuw leren kennen. Als Pino erg gemakkelijk is wat karakter betreft hoeft dat misschien niet eens maar dat is van parkietje tot parkietje anders.

Groetjes, succes met de zoektocht en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses