2 parkieten in 2 maanden dood

Gestart door tammie12, januari 05, 2009, 21:31:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tammie12

Hoi allemaal, mijn Parkiet is net doodgegaan en ik probeer uit te zoeken hoe het kan.

Ik heb ongeveer 3 maanden geleden 2 parkieten gekocht en binnen 5 weken ongeveer, was er één doodgegaan! Ik heb toen meteen de kooi helemaal verschoond en alles vernieuwd. Mijn andere parkiet geeft een ontzettend gezonde indruk, die vliegt regelmatig lekker rond en er is niets mis mee. Nadat mijn eerste parkiet was doodgegaan, heb ik een tweede gekocht zodat die andere niet alleen zou blijven. Ook deze was hastikke leuk, samen waren ze echte vriendjes. Ook deze is net doodgegaan! Ik weet niet wat ik moet doen. Waar zou het aan kunnen liggen, het eten en de kooi zijn hetzelfde gebleven. Ze staan verder ook niet op de tocht, ze krijgen regelmatig lekkernij en vliegen bijna elke dag vrij rond. Heeft iemand misschien een idee??

En wat moet ik nu met mijn Parkiet?? Weer een nieuwe aanschaffen??

Marjolein90

Jeetje, erg joh! Sterkte ermee!

Ik zou denk ik je parkietje eens naar een vogelarts brengen om hem te laten onderzoeken.

Verder even kijken wat anderen zeggen...

Mars

Ja, dat zou ik je ook adviseren, twee parkietjes in zo'n korte tijd verliezen, lijkt me het teken dat er iets niet goed is.
Dus of het overleden vogeltje mee naar de VA of je nog levende vogeltje en die eens goed laten onderzoeken.

Wel naar een vogelarts (VA) gaan en niet naar een dierenarts die geen verstand heeft van vogels.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

En even ter aanvulling van wat de anderen al schreven:

Ik zou even wachten met het aanschaffen van weer een parkietje, tot je weet wat er mogelijk aan de hand is.

Sterkte.

Groetjes, Sonja.