Toeter weer ziek...

Gestart door Jippie, januari 02, 2009, 19:54:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jippie

Hoi allemaal,

Hier is het jaar niet zo goed begonnen... Toeter en Dafne zijn gisteren opgenomen bij de dierenarts, omdat Toeter flink ziek was... We zijn woensdag naar de dierenarts geweest en daar heeft hij een antibioticum meegekregen. Gisteren ging het slechter met hem, dus zijn we nog een keer terug geweest. We hebben dwangvoer meegekregen, omdat hij niet goed at en afviel. 's Avonds begon hij ineens te braken en toen hebben we besloten hem te laten opnemen. Vandaag zijn ze allebei weer thuis, maar het gaat nog steeds niet zo lekker... Hij zit bol en slaapt veel. Gelukkig eet hij nu wel goed. We moeten hem nog drie dagen een antibraakmiddel geven en de antibiotica. Ik heb hem nog nooit zo ziek gezien... Ik hoop maar dat hij snel weer beter is!

Wat kan ik verder nog voor hem doen?

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Mars

He, Ilse... Wat vervelend.
Geod dat jullie tot 2 keer toe naar de dierenarts zijn gegaan. Heeft de DA ook aangegeven wat er mis is?

Sterkte er mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

He, wat balen...
Heel veel sterkte! Ik hoop dat hij snel weer opknapt.
En tja, wat je verder kan doen.. Je zou een warmtelamp neer kunnen zetten?
En rust geven.. Verder zal het afwachten zijn vrees ik.

Mars

... en als je geen warmte lamp hebt, ze lekker in de buurt van de CV zetten (ook aan laten vannacht). Verder vooral ook met rust laten en niet laten vliegen als het weer een beetje beter gaat.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jippie

Hij heeft een bacteriële infectie... Hij is ook in de rui en we zijn net verhuisd, dus waarschijnlijk is door de stress en de rui zijn weerstand nogal verminderd... Ik heb de warmtelamp aangezet en de verwarming staat hoog (die laat ik inderdaad vannacht ook aan staan). Vind em zo zielig nu...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Sonja

Hoi Ilse,

He wat akelig dat Toeter zo ziek is. :(

Ik ga heel hard voor jullie duimen dat hij er snel weer bovenop komt!

Sterkte en beterschap voor je kleine manneke.

Groetjes, Sonja.

Jippie

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop zo dat hij er snel weer bovenop is... Baal er gewoon van dat ik niks voor hem kan doen...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Sonja

Hoi Ilse,

Je doet een heleboel voor Toeter hoor. ;)
Je bent tot twee keer toe naar de dierenarts geweest en helpt hem verder ook waar je maar kunt.
Een klein lichtpuntje is dat hij weer eet, verder heeft het herstel ook tijd nodig natuurlijk.

Ik begrijp je machteloze gevoel echter wel hoor, het is gewoon akelig om te zien dat je lieverdje zich zo naar voelt. Je zou willen dat je het zelf over kon nemen.

Nogmaals veel sterkte en beterschap voor Toeter.

Groetjes, Sonja.

Jippie

Inderdaad, Sonja, ik wou dat ik zelf ziek was en Toeter niet... Dank je wel voor je medeleven!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

roha

sterkte ilse en beterschap Toeter, ik hoop dat toeter snel weer opknapt.

Parkieten-Freak

Laten we hopen dat Toeter snel opknapt. Hoe gaat het nu met hem? Is er al verbetering?


Chicowen

Jeetje... hopelijk gaat het snel weer beter met Toeter.
Sterkte!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Jippie

Nou, hij is in ieder geval de nacht doorgekomen! Vanmorgen heeft hij weer medicijnen gehad, dus hij zit nu aan zijn baardje te pulken, daar is wat in blijven hangen. Vandaag nog twee keer het antibraakmiddel en nog één keer antibiotica... Blijkbaar heeft hij alweer gegeten, want hij is alweer twee gram aangekomen (hij was ook flink afgevallen...). Bedankt voor jullie lieve reacties!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Mars

Dat is in ieder geval voorlopig goed nieuws.
We duimen met je mee hoor...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Wat naar dat toeter zo ziek is.
Hopenlijk is die weer gauw beter.
Maar dat zal wel met zo goed baasje.... ;)

Jippie

Even een update: Toeter zit nog steeds bol, maar gelukkig al een stuk minder dan eerst. Gisteren heb ik hem betrapt op slapen op één pootje! Op dit moment is hij aan het eten, dus dat doet ie gelukkig nog steeds zelf. Aanstaande vrijdag staat nog een controle ingepland, ik hoop dat het dan echt beter met hem gaat! Maak me echt zorgen om hem...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Jippie

Hoi allemaal,

Hier weer even een update: Toeter zit inmiddels niet meer bol, maar slaapt nog wel veel. We moeten in ieder geval tot morgen nog antibiotica geven en vrijdag moet hij weer op controle. Het lijkt er in ieder geval op dat hij er weer bovenop gaat komen...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Sonja

Hoi Ilse,

Nou dat lijkt toch geleidelijk aan de goede kant op te gaan.

Ik hoop dat Toeter snel weer helemaal beter is.
Laat je nog weten hoe het bij de dierenarts geweest is?

Sterkte verder en veel beterschap voor Toeter.

Groetjes, Sonja.

Jippie

Hoi allemaal,

Vandaag met Toeter voor controle naar de dierenarts geweest en hij is weer beter! Het was een virus en een bacteriële infectie, maar dankzij de antibiotica zijn die verleden tijd! Pfff, wat een opluchting!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Sonja

Hoi Ilse,

Wat fijn dat Toeter weer beter is! ;D

Dankzij jouw goede zorgen is Toeter weer de oude, wat zul je blij zijn! :D

Knuffel voor je lieve parkietenmanneke. :-*

Groetjes, Sonja.