de kou is er wat nu

Gestart door Rodian, december 30, 2008, 21:40:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rodian

ik heb een voliere met graspakieten en zebra's.
wat moet ik doen met deze kou? of kunnen ze in de afschermde voliere (met plexiglas) blijven.

Jacko

Hangt er vanaf hoelang je vogels al in de voilere zitten.
Heb je ze in de zomer erin gezet (of natuurlijk langer, weet niet hoelang je ze hebt) dan hebben ze een dik verendek gekregen tegen de kou.
Maar als je sommige pas recent aan je voilere hebt toegevoegd is dit echt veel te koud..

Gr,

Mars

Als de voliere voldoende afgeschermt is (met dak) dan zouden ze als het goed is, zich wel redden.
Houd het wel even extra in de gaten, als je een enkel parkietje niet vertrouwd kwa gedrag, haal het dan binnen.

Met dit weer zijn ze natuurlijk erg kwetsbaar...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Rodian

Ze zitten er ongeveer vanaf september in. Mijn voliere heeft een dak, achterkant is dicht met heel dik zijl (wind dicht) (driepanelen breed), voorkant is 1,5 paneel dicht met van dat doorzichtige plastic glas. Voor de deur heb ik een kleed gehanden en de twee zijkanten 1 is voor de helf dicht andere helemaal. allemaal met dat pastic glas. Ik wilde straks nog over de overige "open" kanten een kleed leggen. de voliere staat onder een conifeer  (hangt over het sak) en 1 zij kant is ook conifeer, en de achterkant staat een schutting en daar achter weer coniferen. Er zitten zeebravinken in, valkparkiet, grasparkiet, bourkeparkiet en 1 rijstvogel, 2 parkietjes.  graag reactie

Jacko

Da's een flinke beschrijving :P
Hij heeft dus in ieder geval een dak, een heel wat lagen bescherming denk ik zo.
September is wat laat, kijken wat dat rest zegt ;)

Safrena

Hey Rodian

Als je parkietjes pas in september buiten gegaan zijn, is dit vrij laat en is er een kans dat ze niet voldoende dik verenpakje hebben
Dat plastiek glas is goed tegen wind en weer, maar houd de koude zeker niet buiten.
zorg er wel voor dat er ook nog steeds voldoende frisse lucht in kan  ;)

Zoals Marcia al zei, hou je diertjes heel goed in de gaten en als je ook maar iets merkt van verandering in hun gedrag meteen binnen nemen.
Boller zitten is ook een teken van koude

Mijn persoonlijke keuze, ik zou de lieverds toch voor deze winter binnen houden waar het minder koud is, maar dat is mijn eigen keuze daarin.

Vele groetjes