Japanse kerselaar

Gestart door Tine, december 28, 2008, 15:59:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tine

Hallo iedereen,

Phoenix vliegt nu al eens vrij rond in de kamer en heb een parkietenboom gemaakt voor haar van sisaltouw en japanse kerselaar (geen "echte" fruitbomen ter beschikking hier int stad).

Nu, ik weet dat parkieten enkel takken van fruitbomen mogen, vandaar dat ik twijfel of een japanse kerselaar ook mag.... weet iemand dit? Want ze zat er al meteen aan te knagen natuurlijk  :-X

Audrey

#1
Ik weet het niet, en Google leverde ook niet direct iets op (maar daar ben ik niet zo superhandig mee  :P).
Maar het lijkt me wel logisch dat je zoiets éérst vraagt, en pas als je antwoord hebt gekregen dat het geen kwaad kan, de takken aan je parkietjes geeft.
Je moet er ook zeker van zijn dat de takken niet bespoten zijn geweest, en verder lijken takken van een meer landelijke omgeving me gezonder, die hebben minder uitlaatgassen opgenomen. Hopelijk heb je hier al iets aan, maar wacht nog even het antwoord af van iemand die je kan vertellen of Japanse kerselaar schadelijk is of niet.  :)

Tine

#2
Ja, ik weet dat ik het eerst moest vragen, maar ik wilde phoenix zo snel mogelijk zo'n boom geven aangezien ze in de kerstboom wilde landen....  ??? een teken voor mij dat ze een boomachtig iets wil om op te zitten, vandaar dat ik vlug een tak van de kerselaar gaan hakken ben en gewassen heb in bad...

Ik heb ondertussen bij de buren een hazelaar gespot en mijn missie is dan ook om de overhangende takken te gebruiken voor phoenix (heb hier ergens gelezen dat hazelaar wel mag).  8)
Ik weet ook dat ik ze beter uit een minder vervuilde omgeving neem, maar ik woon en werk nu eenmaal in Leuven stad en krijg weinig de kans om aan fruitbomentakken te raken eigenlijk. Bij deze: als er iemand in de buurt van Leuven (maar erbuiten) wat fruitbomen staan heeft en niet kwaad is om een tak minder, laat het me weten!  :)