Grootte kooi?!

Gestart door Nikita, december 27, 2008, 16:12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikita

Hallo,

Ik ben Nikita en ik ben nieuw hier, en ik zit er over te denken om grasparkietjes te nemen. Nu ben ik nog geheel onervaren met vogels, dus ik keek even wat rond op internet.

Ik heb hier een kooi staan, heb ik altijd voor hamsters gebruikt. Hij is 80x45xca. 50/60 cm. Is dit groot genoeg voor 2 grasparkietjes?
Meer tips en informatie over grasparkietjes is altijd welkom.

Alvast bedankt,
Groetjes Nikita!

parkietenl0ver

hallo nikita. leuk dat je ook lid ben geworden !
opzicht kan je wel die kooi gebruiken. maar ik weet niet of het groot genoeg is voor 2 parkieten (denk zelf wel).
hopelijk heb je op internet goed gelezen want, een grasparkietje verzorgen klinkt vaak makelijk maar, is het niet .. (het zijn wel hele leuke en gezellige huisdieren :D). ze kunnen heel snel ziek worden (maar laten het vaak niet merken) als voer zou ik x travit-al nemen. zelf gebruik ik die ook. het is ook heel belangrijk dat je de kooi 1 keer per week moet schoonmaken en de drinkwater elkedag (het liefst 2 keer per dag). ook elkedag nieuwe voedsel (1.5 á 2 schepjes moet voldoende zijn per parkiet. de schepje zit in de verpakking van x travit-al) je parkietjes zullen de 1 week ofzo niet zo veel eten en drinken omdat alles nog nieuw is voor hun.

ik hoop dat ik je zo een beetje heb geholpen ..  :-\
nou veel succes hè met je nieuwe parkietjes ;) hoop dat alles goed komt ..

xx,

Nikita

Bedankt voor de reactie. Ik moet het sowieso nog met mijn ouders overleggen, maar qua verzorging komt het wel goed denk ik. :)

hillie

Je moet ook goed opletten wat de afstand tussen de tralies is.
Volgens mij mag die niet groter zijn dan 1,3 cm.
Anders kan het parkietje klem komen te zitten.

Nikita

De afstand is zeker niet groter, want er hebben altijd hamsters ingezeten ;)

dianatjuhh

hoiii welkom hier :D
leuk ik ben ook ooit begonnen met 2 parkietjes in een kooi van 70 hoog bij 35 diep en 60 breed.
whaha nu heb ik intusse 17 vogels whaha :-X
ik zou wel een mannetje en vrouwtje pakken dat gaat heb ik gemerkt bijna altijd goed. en kijk of de vogel als je hem koopt niet bol in zijn veren zit maar vrolijk naar je toe komt of je bekijkt. das veel leuker.
of probeer 2 tamme vogeltjes te krijgen dan kun je ze los laten vliegen. is maar een idee.
dat kan met niet tamme ook maar die zijn wat moeilijker in de kooi te krijgen.
niet tamme zijn ook leuk mijn eerste waren ook niet tam maar wel heel nieuwschierig. ;D

ik hoop voor je dat je ze mag hebben. veel plezier ermee zeg ik alvast. ;D ;D
gr diana

Nikita

Gaan ze dan niet paren, of hoe je dat ook noemt bij parkietjes?  :-\ Want ik denk niet dat mijn ouders dan heel blij zijn :P

Mars

Parkietjes krijgen alleen eitjes als je ze broedgelegenheid geeft: dus als je een nestkastje voor ze ophangt.
Anders gebeurt dat niet.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Nikita

En een mannetje en een vrouwtje gaan meestal wel het best samen?

Mars

In principe maakt het niet uit wat voor combinatie je hebt. Twee popjes gaat wel eens iets minder gemakkelijk, maar kan ook heel goed gaan.
Maar het gaat altijd om twee karaktertjes die moeten klikken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

frances2

Hallo allemaal   :),

Ik ben van plan de Ferplast Canto te bestellen, maar eh.... weet iemand of deze kooi met badje wordt geleverd? Ik zie op de afbeelding nl. geen badje hangen  ??? En in de omschrijving staat 't ook niet met naam en toenaam.
Misschien een oenige vraag, maar ik zou toch graag een reactie ontvangen   ;D

Grz, Ellen

Audrey

Meestal is het wel zo dat, wat er bij zit, zeker uitdrukkelijk vermeld wordt. Bij zowat iedere dierenwinkel kun je badjes vinden, en die kosten vaak niet erg veel.  :)

frances2

Nou, ik heb de Ferplast Rekord 4P besteld  ;D !!!

Heeft iemand ervaring (positief-negatief) met de levertijden van Zooplus? Had 'm eigenlijk al verwacht...  :(

Grz!