moet het toch even kwijt!

Gestart door Mariss, december 24, 2008, 20:40:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariss

Ik had Noah gekocht, terwijl hij al gekortwiekt was. Na lang wachten en hopen is het vandaag toch eindelijk gebeurt! Noah maakte haar eerste vlucht! ze is nu al ruim 6 maanden dus het was best wel eng. Het is ook echt op een Noah eigenwijze manier gebeurt. Ik had hem zo vast en mijn deur stond open. Hij vloog opeens weg naar de keuken (woon in een flat dus is niet zo ver) ik zoeken en zoeken en ik was me toch blij dat alles dicht was qua ramen/deuren! Zat hij op een boodschappentas! Mijn moeder had zin om boodschappen te halen dus het was nogal een rotzooi. Ik moet eerlijk zeggen, toen hij voor t eerst ging vliegen vandaag was ik best wel bang dat hij nu een keus had OF vliegen OF bij me zitten. Hij maakt gewoon lekker een rondje, maar als ik hem pak blijf hij ook bij me zitten. Nu zit hij lekker op zijn kooi zich trots te wassen. Hij kan nog niet hoog vliegen. het blijft voornamenlijk nu bij de grond maar het is een begin!
Sorry ik ben zo trots zodat ik het even kwijt moest :D

Parkieten-Freak

Fijn Mariss!  ;D Parkietjes horen te vliegen hè?  ;)


Mariss

Noah vloog die dag dat ik dit heb geplaatst heel goed. Maar nu wilt hij niet meer vliegen omdat hij bleef hangen aan de gordijnen? Hoe kan ik hem weer stimuleren om te vliegen?

Elise

Ik denk dat dit vanzelf weer komt. Op dit moment is alles nog helemaal nieuw voor hem. Wanneer je parkietje doorheeft dat het juist hartstikke leuk is om vrij te vliegen, zal zijn angst snel verdwijnen. Om dit te stimuleren zou je bijvoorbeeld een favoriet speeltje buiten de kooi kunnen neerleggen of ophangen. Ook zou je met de vogel ergens in de kamer kunnen gaan zitten zodat hij wat meer aan de ruimte gewend raakt. Succes!

Mariss

ik weet het al waarom hij t niet doet. Ik ben toch bang dat ik maandag naar de dierenarts moet. Hij zit al de hele tijd bol namenlijk. ik kan morgen niet want dan is ie gesloten, net zoals zondag.
*zucht* wens ons succes

Elise

Dit zou zeker de reden kunnen zijn. Goed dat je zo snel mogelijk naar de dierenarts gaat. Sterkte ermee!

hillie

Heb je geen dierenartsen die weekend dienst hebben dan bij jullie in de buurt.
Hier is namelijk altijd wel een dierenarts aanwezig.

Mariss

nee alleen voor erge spoed bijv. hond aangereden of kat.  :-\
ze zijn echt gemeen. Ik zorg dat wij de 1e aan de beurt komen.
Noah hou ik ondertussen lekker warm  onder mijn shirt als hij bij mij zit en eet en drinkt goed. Zijn ontlasting is ook niet helemaal goed geloof ik.
Ik weet niet eens of het dierenziekenhuis hier een gespacialeerde ( Of hoe je dat ook schrijft ::)) arts heeft

Smikkelparkiet

#8
Dierenartsen zijn niet gemeen. Als je als vogel ziek bent, dan ben je daar net zo goed welkom als welke zieke hond of kat dan ook.
Je moet alleen niet op zondag komen om ej je nagels te laten knippen en zo ;)


Mariss

Noah is tegen t raam aangevlogen (oppaskindje wou hem eruit halen, heb gezegt eerst gordijnen dicht ...) sinds dien wilt hij niet echt meer vliegen.  De dierenarts zei dat hij helemaal gezond is, maar zijn ego is een beetje erg naar beneden gegaan. Zijn kooi zit vol met speeltjes& er buiten ook.
Kan ik er wat aan doen dat hij weer een ego boost krijgt? Nogmaals dierenarts zei hij is helemaal gezond
(heb hem al helemaal opgehemelt, nog even en ik ging voor hem buigen  :P maar helemaal niks)
Alvast dankjewel!

roha

Wanneer is Noah tegen het raam gevlogen, hoelang geleden is dat?
Wanneer ben je met Noah aar de dierenarts/vogelarts geweest?

Mariss

vrijdag is hij tegen t raam aangevlogen. Zaterdag dierenarts

roha

Dus de dierenarts is toch wel open op zaterdag.  ;)
Zit Noah nog steeds bol dan en zijn ontlasting, hoe is het daarmee?
Ben je de vorige keer nog naar de dierenarts geweest?
Misschien dat je toch beter naar een vogelarts kan gaan, al is het voor de zekerheid.

Mariss

ik  was naar een andere dierenarts geweest, ouders wouden de vorige keer niet zo ver rijden, maar nu vonden ze t toch wel nodig.
Ontlasting is goed
Vorige keer nee, ma zei dat het de rui was. Ik was echt van NEE NEE. Ik was ongerust maar gelukkig was het toch de rui. Noah zit niet meer bol. T is echt t vliegen

roha

misschien moet je Noah maar even met rust laten.

Mariss

Ik doe het deurtje open en hij bedenkt maar wat hij doet. Maar hij vliegt gewoon niet. Dalijk wordt t een dikke vogel zonder conditie haha.

Wouter

Citaat van: Mariss op januari 20, 2009, 20:00:36
Ik doe het deurtje open en hij bedenkt maar wat hij doet. Maar hij vliegt gewoon niet. Dalijk wordt t een dikke vogel zonder conditie haha.

Dat zou reuze meevallen, hij gaat vanzelf wel weer vliegen ;) Ik ben het met Roha eens. Laat hem maar een beetje met rust.

hillie

Hier is het popje ook altijd wat rustiger als ze in de rui is dus na de rui komt het vanzelf wel goed denk ik.

Mariss

GOED NIEUWS
hij vind douchen de laatste tijd toch leuk, dus ik had hem onder de douche, maar ik poets me tanden ook altijd onder de douche, voor t eerst een elektrische tandenborstel en hij schrok er best van. Slechte omstandigheden om weer te vliegen, maar ja hij vloog toch echt! en hij blijft vliegen ^^
en zo hoort t :D

Kleintjes

Hoihoi,

fijn om te horen dat t weer goed gaat met je kleine vriend  ;)
Lijkt me inderdaad best schrikken hoor, zo'n electrische tandenborstel hihihi, vooral als je zo klein bent  8)

Succes verder met je maatje!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses