Geen groente voor jonge parkietjes..?

Gestart door Annemiek08, april 03, 2005, 14:02:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Annemiek08

Ik heb sinds woensdag 2 jonge parkietjes. Ik moest naar school dus mijn moeder heeft ze opgehaald. Mijn moeder zegt dat die kweker had gezegd dat ze geen groente mogen..?!  :?  Ik dacht juist dat het hee erg gezond was, al die vitaminen.. Wie weet of jonge parkietjes ook gewoon groente en fruit mogen..?  :)

Safrena

Hey Annemieke

welkom op het forum

Parkietjes mogen zeker verse groentjes en fruit eten hoor. Dat is heel gezond voor hen. Er zitten inderdaad vitaminen in. :wink:

Omdat je je parkietjes nog maar net hebt zullen zij dat wel moeten leren eten.
Dit kan je ze beginnen leren van zodra zij hun eigen eten eten :wink:

parkietjes mogen vrijwel alle groetjes en fruit behalve dan avocado want deze is giftig voor hen

veel succes met je nieuwe vriendjes

vele groetjes

PS: heb je nog vragen stel ze gerust :wink:

Parkieten-Freak

Jonge parkieten mogen zeker wat groenten of fruit (behalve avocado!!!). Echter: let wel op dat de vogel eerst goed van zijn basisvoer en eivoer eet.
Een klein stukje fruit (appel bijvoorbeeld) of wat groenten kun je gewoon als snackje geven.

Ow sorry Safrena :lol:  je was niet iets eerder.....


Annemiek08

Bedankt! Ze eten al heel goed van het normale voer en het eivoer, dus ze krijgen vanavond wel een stukje appel ofzo  :D

Anita & Marisa

Wat leuk Annemiek, dat je parkietenvriendjes hebt  :wink:

Heel veel plezier met deze lieve beestjes!

In het begin zullen ze misschien een beetje afwijzend zijn naar groenten en fruit, omdat ze dit niet kennen. Je kunt het dan zelf ook voor doen, door het zelf te eten!

Heel veel liefs,
Anita en Marisa.