Zaadjes

Gestart door annerite, augustus 19, 2005, 18:22:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

annerite

Hallo,
Ik geef mijn vogel altijd parkietenvoer die je zelf kan scheppen uit die bakken (Pet's Place). Daar zit ook alles in: allerlei zaden, stukjes groen en rood en eivoer. Is dit ook goed, of is xtravital beter?

Groetjes!

Parkieten-Freak

XtraVital is beter. Het is verrijkt parkietenzaad, en het bevat aminozuren voor een betere opname van voedingsstoffen. Er zitten veel meer verschillende zaden in dan in normaal parkietenzaad! Ook vitaminen, mineralen en eivoer zit erin.
Kortom: het is een compleet voer!



parrot fruitcake

is de prijs-kwaliteitsverhouding goed?
bv. als je gewoon zaad koopt en daar eivoer bijdoet?

lennart

P.S.: is eivoer een ei?  want ik heb daarstraks een hardgekookt ei gemaakt,laten afkoelen, dooier verpulverd en daar beschuitkruim bijgedaan.  hopelijk heb ik niks dom gedaan!

xAnoeskax

Inderdaad wij gebruiken ook XtraVital.
En dat is gewoon beter, dus zou ik je dat aanraden. ;)

Dick uit Aruba

Een goed gevarieerde zadenmelange is altijd goed voor elke parkiet. Daarnaast kan men dit aanvullen met verse groenten en fruit en eventueel eivoer. Je parkiet zal dat waarschijnlijk niets te kort komen.

Om echter zekerheid te hebben over de kwaliteit van het voedsel van je parkiet(en), is dan XtraVital een oplossing. Dit product is zodanig samengesteld dat je parkiet(en) alle stoffen binnen krijgt in verantwoorde hoeveelheden, zelf het eivoer = krachtvoer.

XtraVital moet gedoseerd worden gegeven. Dit betekent dat men met een maatschepje een bepaalde hoeveelheid mag geven. Teveel van het goede is ook niet goed voor je parkiet. Als je parkiet 4 scheppen eet maar mag er maar twee hebben, gaat dat natuurlijk op den duur ook problemen opleveren.

Nu vind ik persoonlijk dat niemand zich moet bekommeren over de ene (of misschien wel 2) Euro meer dat XtraVital kost. Het is gewoon het beste wat je kan kopen en zo'n pak gaat heel erg veel langer mee dan die hamburger maaltijd voor dezelfde prijs. (welke wel ongezond is)

Sonja

Hallo,

Op de eerste plaats is Xtravital het beste zaad wat je je parkietje kunt geven. Zoals Dick al schreef, is het natuurlijk wel belangrijk dat je je houdt aan de voorgeschreven hoeveelheid, omdat anders je parkiet de kans krijgt alleen het lekkerste er tussenuit te eten. Zo zou hij alsnog belangrijke tekorten kunnen krijgen, en dat is niet de bedoeling.
Persoonlijk ben ik niet zo weg van het voer wat je zelf kan scheppen. Het zit in onafgedekte bakken, waardoor er allerlei ongedierte in kan komen, en je weet niet of het wel vers is (ik betwijfel het).
Xtravital is heel goed voor je parkietje, en ze vinden het nog eens heel lekker ook. :)

Groetjes, Sonja.