Help! Gezocht

Gestart door speedy1, december 17, 2008, 21:36:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

speedy1

Hallo Iedereen,

Ik ben nieuw hier, maar heb even een kort vraagje.
Wij hebben 8 maanden geleden 2 parkietjes gekocht bij de dierenwinkel, maar die hebben helaas niet lang mogen leven.
Tweety bleek een man van 10 jaar te zijn (terwijl ze ons aanspoorde een jonge pop) en heeft maar 4 maanden bij ons mogen zijn.
Speedy daar in tegen was een leuk ding, maar is helaas vorige week ook overleden.
Dus... ben ik weer op zoek naar 2 parkietjes, maar deze keer bij een kweker! en zoek dus kwekers rondom eindhoven en omstreken.
Ik heb vanalles gegoogeld maar kom er maar weinig tot geen tegen :-[

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Groetjes, alvast bedankt!

Michelle

robby

hallo,
ik heb nog 1 jong maar het is te ver vrees ik
maar je zou beter wachten tot het nieuwe kweek seizoen
want als de jongen buiten in de winter zijn geboren
zijn het meestal ongezonde jongen door de kou
groetjes robby

Mars

Jongen die nu buiten geboren worden en het overleven, lijken me eerder sterk dan zwak.
Maar een kweker die nu nog buiten kweekt, die is niet goed voor zijn dieren.

Dus: je kunt best nog parkietjes kopen, maar beter niet van buiten. Doordat het geen broedseizoen (buiten) is, zal het lastig zijn jonge parkietjes te vinden.

Nog even off topic: hoe weet jij dat het parkietje 10 jaar was? Na de eerste 3/4 maanden gaat het door de rui en zie je eigenlijk niet meer of er sprake is van een jonge of oude parkiet. En na een maand of 10 zeker niet meer (je kunt het eerst nog een beetje aan de bouw zien en bij de dames aan de neusdop). Dan kunnen ze 1 jaar oud zijn of wel 20... Nu zal een dierenwinkel niet zo snel parkietjes verkopen die al ouder zijn dan 3 jaar: die kosten meer dan dat ze opbrengen (als ze al die tijd al in de winkel zitten).

Succes met je zoektocht!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

speedy1

We zijn naar een vogel deskundige dierenarts gegaan, die zal het wel weten toch?
Maargoed in iedergeval bedankt! ben nog steeds druk op zoek! ;)

dianatjuhh

je zou ook eens op marktplaats kunnen kijken..
kunt het proberen.
gr diana