Gedestileerd water

Gestart door DarkWolf, december 16, 2008, 19:10:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Hé zit met een vraagje.
Gisteren zaten enkele dorpjes zonder water door een groot waterlek. Vanmorgen was er gelukkig wel weer water, maar geen drinkbaar water.
Nu, mijn parkieten moesten natuurlijk vers water hebben. En mijn ma was gelukkig achter drinkbaar water gegaan dat ze in haar kannen van gedestileerd water had gegoten.
Nu vroeg ik me af of het erg zou zijn moest je je parkiet gedestileerd water geven!? Gelukkig voor mij (want was er eerst niet gerust op) zaten in die kannen wel degelijk gewoon drinkbaar water. Maar vroeg het me nu toch af.

Parkieten-Freak

Op zich is het niet erg, gedestilleerd water is in feite zeer zuiver water waaruit anorganische chemische verbindingen en nog vele andere stoffen zijn verwijderd. Gedestilleerd water bevat dus geen zouten, mineralen etc.
Het smaakt niet lekker en ik zou het normaal gesproken ook niet aan vogels geven, maar het kan geen kwaad.


DarkWolf

Wel ja, mijn pa zei ook dat het heel gezond water is maar ik zie het mezelf niet meteen drinken. En als ik het al niet drink,waarom zou ik het dan wel aan mijn vogels voorschotelen.
Ik hoop echt dat we morgen weer gewoon drinkbaar kraantjeswater hebben..

Moppers

Bij een bezoek aan een bedrijf dat zich bezighoudt met kernfusie/splijting (jaja, tijdens mijn studie Technische Natuurkunde kwam ik nog eens ergens) vertelde de meneer tijdens de rondleiding dat het dodelijk zou zijn als je in het bad waarin de fusie/splijting plaats vindt, zou vallen. Niet om de nucleaire gebeurtenissen onderin dat bad, maar omdat het gedestilleerd water is, 100% H2O. Dit water onttrekt allerlei stoffen uit je huid omdat het water die niet bevat en je huid veel meer. De totale onttrekking van die stoffen bij volledige onderdompeling is zo heftig dat het de dood tot gevolg heeft.

Het lijkt me daarom niet gezond om gedestilleerd water als drinkwater aan te bieden. Als je drinkwater in een fles doet waar eerst gedestilleerd water in heeft gezeten kan het geen kwaad, er zitten dan nog gewoon net zoveel stoffen in het water als in een gewone fles. Gedestilleerd water is niet giftig of iets dergelijks.

Het beste kan je je huisdieren bij afsluiting van de waterleiding bronwater geven, gewoon uit de supermarkt.