Erg stil

Gestart door smarty, december 14, 2008, 14:40:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

smarty

Hallo ik heb een vraag over mijn grasparkiet.
Hij is nu 3 maanden oud en we hadden hem vanaf 4 weken oud.
Hij was na 5 dagen al handtam, je kon hem al pakken en hij zat op de lamp in de kamer.
Hij ziet er gezond uit, eet, drinkt.
Maar het probleem is: hij doet niks, hij zit alleen maar op de lamp, hij vliegt niet echt uit zichzelf, gaat niets onderzoeken ofzo.
Als ik hem pak en op mijn been zet dan zit hij daar zo een half uur, zonder te lopen. 
Ik praat veel tegen hem en probeer wel wat maar het lukt niet echt..
We hebben wel een badje in de kooi en een schommeltje.

Wat kan dit zijn?

Hoop gauw wat te horen.

roha

Allereerst, Welkom op het forum! :)

Je moet ook met je parkietje spelen, een parkiet heeft ook speelgoed nodig en een schommeltje is meer een zitstok dan een speeltje. Daarnaast hebben alle parkietjes een ander karakter, de 1 is wat speelser dan de ander.
Je moet daarom wel zelf uitzoeken wat jou parkiet leuk vind om mee te spelen, is dat een belletje, spiegeltje, balletje of zijn dat touwspeeltjes, of misschien wel een wcrolletje. Dat kan van alles zijn, als je de site doorleest en de zoekfunctie gebruikt op bijv. speeltjes dan vind je genoeg tips voor speelgoed.

Succes en veel plezier met je parkietje!!

angels-birds

Weet je heel zeker dat je pietje 4 weken was toen je hem kreeg? Dat is wel heel erg jong hoor.. Een parkietje eet dan nog niet eens volledig zelfstandig en vliegt dan net pas uit.. Dus misschien heeft ie wel nooit leren vliegen van zijn ouders en weet nu dus niet wat ie moet doen.. Het kan ook een teken zijn dat ie onzeker is.. Je zegt immers dat hij een half uur op het zelfde plekje blijft zitten en niks doet.. Dan kan ie bang zijn..
Je kan het beste meer speeltjes voor hem in de kooi hangen en misschien is een speeltuin buiten de kooi ook wel een ideetje!

Iid gveal heel veel succes verder met hem en hoop dat ie snel wat meer gaat ondernemen ;D

Mocht je je echt zorgen maken, kan een bezoekje aan een vogelarts ook geen kwaad..

Groetjes

smarty

Hoi, ik weet bijna zeker dat hij 4 weken was want hij was nog klein, at net zelfstandig zeiden ze en hij zat niet in de winkel zelf maar ze hadden hem achter (bij de kleinere vogels). Hij kan wel vliegen, dat doet hij ook wel eens maar niet echt vanuit zichzelf, (soms vanuit opwinding met veel geluid). Ik denk dat wat jij zegt wel waar kan zijn dat hij onzeker is.. We hebben thuis al allemaal speeltuintjes zitten bekijken en gaan aankomende week er eentje maken om te kijken of hij eindelijk tot leven komt  :D

Nog bedankt voor je reactie ik maakte me best zorgen.