Mannetje of vrouwtje erbij?

Gestart door Maud, december 09, 2008, 17:50:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maud

Hoi hoi!
Ik heb sinds 4 maand een parkietje en hij/zij is echt super tam. Ze zit hele avonden tv te kijken en als je Urnie (ja zo heet ie:D) roept, komt ie naar je toe. Urnie is een wit parkietje, maar ik weet niet of het een mannetje of een vrouwtje is. Nou heb ik ergens gehoord dat witte parkietjes meestal vrouwtjes zijn. Is dat zo of is dat onzin?
Maar ik wil graag een parkietje erbij, en wat is dan de beste combinatie? Vrouwtje-mannetje of vrouwtje-vrouwtje of mannetje-mannetje?
Als ik dan een nieuw parkietje heb, kan hij/zij er dan meteen bij in? Of moet ik hem dan eerst laten wennen in een andere kooi?
Trouwens, als mensen in een dierenwinkel zeggen dat de kooi groot genoeg is voor 2 parkieten, moet ik dat dan geloven?

groetjes maud

Caradow

Welkom Maud!

Als je eens goed rondkijkt op het forum hier, met de zoekfunctie, dan vind je alles wat je wilt weten over het erbij nemen van een schatje...
Welke combinatie het best is en hoe je het aan moet pakken

en wit parkietje.. wat is wit.. bedoel je een albinootje? Wit met rode oogjes?

Sammydeparkiet

Mij lijkt het het beste om een mannetje te nemen. Man en man gaan namelijk vrij wel altijd goed. Mocht je willen kweken zou ik er pas een bij nemen, als je zeker weet wat voor geslacht het is.

Liefs,

hillie

man en pop gaat ook wel altijd vrij goed.
en als je er geen broedhok in de kooi hangt komen er ook geen kleintjes.
dus de keuze is aan je zelf.

Maud

Ja het is volgens mij een albinootje. Urnie is niet helemaal spierwit maar hij heeft wel rode oogjes. Ik weet het niet zo goed ik zal kijken of ik hier een foto kan plaatsen.
en als het een mannetje is en ik neem een ander parkietje erbij en dat zou dan ook een mannetje zijn, is dat dan een ramp? Of gaat dat wel goed?
trouwens bedankt voor jullie advies:)

Caradow

Nee dat maakt helemaal niet uit.

Maar dat had je met de zoekfunctie ook echt kunnen vinden hoor... dus gebruik die de volgende keer gewoon aub ;)