mijn ervaring met tam maken van een parkiet.

Gestart door epe-meteo, december 07, 2008, 17:51:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

epe-meteo

Mijn ervaring is dat parkieten niet zo moeilijk zijn tam te maken, ik laat ze bij aanschaf direct vrij, en 9 v.d 10 x komen ze direct op je af,op die ene keer na dan, toen vloog hij zo het raam uit (dom van mij,had ik het raam maar dicht moeten doen)
Nu hebben we onze Rocco al weer 3 jaar,en heeft het hele huis als zijn kooitje.
Overal waar ik ga is hij ook,en praat honderd uit.
hierbij enkele filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=VzWSEp8gDH4
http://www.youtube.com/watch?v=rfbrYvyKHLE

groet Jan

roha

Welkom op dit forum, Jan :)

Heel fijn dat jullie parkietje zo snel tam is geworden.
Ik wil alleen nog even zeggen: laat je vogel nooit uit je mond eten.
De bacterieflora die wij mensen met ons meedragen is heel anders dan die van de parkiet. De parkiet heeft van nature geen antistoffen tegen de bacterien die voor ons zo "gewoon" zijn.
Je vogeltje kan hier flink ziek van worden, dus beter is om dat niet toe te laten.

epe-meteo

ok, Roha.

je hebt mischien gelijk, maar geen van mijn parkieten( heb er wel 10 of 11 gehad) heeft hier problemen mee gehad.
En ze deden het allemaal.
Het is meer instinct van het diertje om uit de mond te eten,
maar goed hier nog even een filmpje dat Rocco niet bang is voor de camera.
http://www.youtube.com/watch?v=MqaDikFtD3M

gr. Jan

roha

Heel leuk allemaal, maar hoe oud zijn je parkieten geworden en waar zijn ze aan gestorven?

epe-meteo

 :D

goeie vraag,

maar ze zijn allemaal een jaar of 7-9 geworden,en aten al vanaf het begin uit de mond,
1 is er zelfs  13 geworden.
Vroeger had ik een voliere met ruim 20 parkieten, en nam er daar van meestal 1 of 2 mee in huis, maar dat gaat nu wat moeilijker in een flat, dus hou ik me nog maar bij 1 parkietje.

gr. Jan

epe-meteo

en owh ja, denk aan ouderdom op 1 na, die kreeg een akelig gezwel,

Sammydeparkiet

Ik had nog een vraagje aan epe-meteo.
Het kooitje op het laatste filmpje, zit Rocco daar in.
Want het is nogal aan de kleine kant.



epe-meteo

sammydeparkiet

Als je verder goed gelezen had,is de hele flat zijn terrein en eet en slaapt ie, alleen in zijn kooitje, hij kan de hele dag in en uit,(helaas voor de droge keutels die ik opruimen moet)

gr. Jan

roha

In principe is 8 jaar niet oud voor een parkiet.  ;)

@Sammydeparkiet: Tis inderdaad een erg kleine kooi. Ik heb ook zo'n kooitje en ik gebruik t als ziekenkooi.
Jan gaf al wel aan dat hun parkiet eigenlijk zoveel vrijheid heeft, dat ie er waarschijnlijk alleen in slaapt.

Sammydeparkiet

Sorry ik had me er overheen gelezen.
Wel erg leuk dat je Rocco zo tam heb gekregen.

Liefs,

angels-birds

#10
Misschien even iets anders, maar vind je het zelf niet onhygiënisch dat er een parkiet in je mond 'zit'? Ik bedoel hij zit toch wel overal aan: maakt zijn veertjes schoon, ook bij zijn kontje.. En dan zit ie weer in jou mond..

Vind het wel heel gaaf dat je je parkietjes op die manier tam hebt gekregen! En dit stukje was niet aanvallend bedoelt, maar wil gewoon even weten hoe jij daar over denkt :)

Groetjes

epe-meteo

Hallo allemaal,
Wil er ook totaal geen discussie van maken,
Met Rocco en mij gaat het hardstikke goed,als ik maar goed in mijn vel zit en Rocco in de veren,dan komt het allemaal goed. :D

angels-birds

Ow dit was echt niet bedoeling als discussie! Sorry als het zo overkwam, maar vroeg het me gewoon af :) Dan val ik je er ook niet lastig mee! Als je daarop geen antwoord wilt geven respecteer ik dat :)

Veel succes verder metz'n 2en en veel geluk saampjes!

Groetjes

epe-meteo

Sorry,
ben net nieuw hier,
En zie dat jullie zeer fanatiek zijn , als het om parkieten gaat.

Dat is ook goed!!!
Ben ook blij met mijn Rocco,en probeer zo goed als, voor hem te zorgen.
het beessie is ook gek met mij,,,,,hij is niet weg te jagen bij me....pfffffffffffff

gr. Jan

Piknikki

Eerlijk gezegd lijkt het me best wel riskant om een pasgekocht parkietje zomaar los te laten vliegen, ook al is het dan alleen door de huiskamer. Het beestje is dan net uit z'n vertrouwde omgeving gehaald, in een doosje gestopt en vervoerd. En dan wordt ie ineens in een wildvreemde kamer losgelaten. Gelukkig is dit bij jou (Jan) goed gegaan. Maar het diertje had ook in de paniek ergens tegenaan gevlogen zijn en iets kunnen breken.
Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend. Alleen, niet dat straks iedereen die een nieuw parkietje heeft dit gaat doen, met het kans op hersenschudding, gebroken snavel, et cetera. :)

hillie

Citaat van: epe-meteo op december 07, 2008, 19:35:30

Als je verder goed gelezen had,is de hele flat zijn terrein en eet en slaapt ie, alleen in zijn kooitje, hij kan de hele dag in en uit



Bij ons zijn de vogels ook de hele dag los.
Maar ze zitten dan ook nog vaak in de kooi te slapen of dergelijke.
Dus al kunnen ze de hele dag los ze zitten toch wel in de kooi.