Verkleiner voor badje Montana voliere

Gestart door marian, december 07, 2008, 10:36:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian

De, voor het badje, te grote deurtjes van de montana kamervolière hebben wij zo opgelost:
http://album.parkietenweb.nl/v/users/marian/voliere/
Ons badje hebben wij voor 2,50 euro gekocht en is in elke dierenwinkel te koop.
Wij hebben de villa casa I maar voor zover ik weet zijn de deurtjes van de villa casa II en III van dezelfde grootte.
Aangezien meerdere leden hier wel belangstelling voor hadden, heb ik het op een
A4 tje in de juiste verhouding nagetekend en ingescand.
Je moet hem wel op volledig A4 uitprinten, als het goed is moeten de verhoudingen
Dan kloppen.
Je kunt hem dan namaken van niet te dik hout of plexiglas.
Mocht je er belangstelling voor hebben, laat het dan even weten.
Dan mail ik hem naar je toe.

Groetjes,
Marian

Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

marian

Bedankt Ingrid,
ik zat al te twijfelen waar ik hem moest plaatsen.
Maar dat hij bij waardevolle berichtjes/ links mag staan is wel een eer.  ;D

Marjolein, mijn man had nog een stukje hout over en heeft hem inmiddels al voor je gemaakt.  ;)
We nemen hem straks mee.

Groetjes,
Marian

Chicowen

#3
Citaat van: marian op december 07, 2008, 10:52:27
Marjolein, mijn man had nog een stukje hout over en heeft hem inmiddels al voor je gemaakt.  ;)
We nemen hem straks mee.

Echt? Wat vet!! Dank je wel! :D Super lief. :)

Euhm dames, dit gaat richting slow-chat ;) Gr. Ingrid
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

*wendy*

Zou je 'm mij ook willen mailen? Thanks! ;D

Ingrid

Voordat iedereen hier een berichtje gaat plaatsen met "mail mij": wanneer je belangstelling hebt, stuur Marian dan even een persoonlijk berichtje :).

Chicowen

Marian en Gerrit hebben de verkleiner zondag voor mij meegenomen en ik heb deze vandaag even met het badje aan de kooi gehangen. Super ding is het! Ik ga zelf ook even een stukje hout zoeken en er nog eentje maken, dan kunnen we er 2 aan de kooi hangen, want nu hadden ze ruzie. ;)
Echt een super handig ding! Dank jullie wel Marian en Gerrit. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

#7
Ik baalde er nog steeds van dat ik het badje niet op kon hangen aan de voliere..
Dus.. heb ik ook geprobeerd wat te maken ;). Maar dan van kippengaas.

Dus een tip voor mensen die wel een montana hebben, maar niet handig zijn met hout, van kippengaas kan het ook prima.

Let wel op dat je geen scherpe randjes hebt door al die randjes om te vouwen! Anders kunnen ze zich lelijk verwonden!

Hier wat foto's:

Ik heb het gaas bevestigd van de binnen naar de buitenkant, dit ook ter voorkoming van scherpe randjes. Ook kan nu het deurtje gewoon dicht.





En zo hangt het badje erin:



Dat vergeet ik erbij te zetten.. Ik heb nog meer kippengaas, dus als iemand graag wil dat ik er 1 maak en opstuur, is dit geen probleem. Dan moet ik alleen wel de maten weten van de opening van het badje. Geïnteresseerde kunnen mij een PB'tje sturen.

Berichtjes samengevoegd. ;)
Gr.Sonja.

Ilse*

Ik heb ook zo'n montanavoliere en ook een badje aan de zijkant opgehangen, maar ik heb een andere oplossing.
Ik heb vier montanavoerbakjes (langwerpige bakjes) bij de voliere gekregen en gebruik daar 1 van door hem boven het badje aan de buitenkant van de voliere op te hangen. Vervolgens heb ik er een paar zware voorwerpen in gedaan, zodat ze hem niet weg kunnen duwen/schuiven.