Is Mijn Parkiet Nou Ziek Of Niet?

Gestart door pepijn, december 06, 2008, 19:23:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pepijn

HALLO IK BEN NIEUW op dit forum en weet niet goed waar ik dit berichtje moet plaatsen, vandaar dat ik denk dat het hier misschien wel juist terechtkomt:
Wie kan mij zeggen wat er scheelt met mijn vogeltje?

Mijn vogeltje Pepijn is al geruime tijd niet meer zo in topvorm. TOen ik hem ongeveer een jaar had zijn zijn slagpennen eens uitgevallen en er zat bloed in de puntjes, waardoor hij niet meer kon vliegen. Die zijn naderhand terug aangegroeid en hij kon ook terug normaal vliegen. Nu hebben we er sindskort een vrouwtje bijgehaald (Nelleke), Pepijn is ondertussen 4 jaar. En sindskort heeft Pepijn opnieuw dezelfde symptomen: slagpennen vallen uit, de vleugels staan een beetje verwilderd, diarree en hij kan niet meer vliegen. Ik heb ook de indruk dat hij nogal mager is, maar dat komt misschien door de diarree. En wat ons ook zorgen baart, is dat Nelleke hem geen moment met rust laat. Ze wil telkens zitten waar hij zit en als hij gaat eten, duwt ze hem weg om zelf te eten en soms komt er dan eens ruzie van waardoor Pepijn van zijn stokje in de grond valt. Misschien is dit gewoon omdat hij het zwakste vogeltje van de 2 is, maar het helpt er ook niet bij om hem rustig te laten recupereren.Ik denk dat hij stress ondervindt door zijn medebewoonster...
Wat denken jullie hiervan? Is het normaal dat een vogeltje al zijn slagpennen om de zoveel tijd verliest en dan niet meer kan vliegen of moet ik naar een dierenarts? Kan ik iets doen om het gedrag van Nelleke tegenover Pepijn te verbeteren?
Graag reactie, dank op voorhand.
groetjes Virginie

Berichtje gesplitst en los geplaatst... Caradow

Caradow

Het lijkt mij zeer raadzaam om eens een bezoekje aan een vogelarts te brengen met Pepijn..

Ben je de vorige keer wel naar een arts geweest?

Mars

Als Pepijn beter in zijn velletje zit zal zijn kooigenootje ook minder hard voor hem zijn.
Het is zeker niet normaal dat Pepijn zijn veren verliest en het lijkt me een heel verstandig idee als je even langs een vogelarts gaat.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..