Baby's bijvoeren?

Gestart door angels-birds, december 05, 2008, 18:58:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angels-birds

Hallo,

Een vriendin van mij heeft een koppel grasparkietjes. Het popje begon steeds eitjes te leggen op de bodem, geen broedgelegenheid ed. Dus heeft ze, toen het niet ophield, een broedblokje op gehangen! Met resultaat 4 gezonde jongen van bijna 5 weken. Ze beginnen al uit te vliegen en alles. Maar mama heeft geen interesse meer in ze! Voert ze niet meer en kijkt er niet meer naar om! Ze schreeuwen om mama, maar ze komt echt niet! Ze heeft de jongen ook nog niet zelfstandig zien eten.. Ik heb hier nutriburdA21 baby vogel pap staan. Moet ze dan de jongen gaan bijvoeren? Er ligt ook al een sliert trosgierst op de bodem en een bakje zaadjes en water.. Als ze ze inderdaad moet bijvoeren, hoe vaak moet dat dan per dag? Misschien neem ik het wel van der over, ik heb namelijk ooit zelf een jong moeten bij voeren, maar die werd na 2 dagen weer door de moeder gevoerd..

Groetjes

Ow ik wist niet waar ik het moest zetten, dus zette het maar hier neer... Sorry als het verkeerd staat!

Sonja

Als de jongen uitgevlogen zijn, worden ze meestal nog bijgevoerd door papa-parkiet. ;)

Heb je gezien of hij ze nog voert?
Ze eten meestal zelf ook wel wat, maar nog niet voldoende om hun kropje goed te kunnen vullen.

Dus kijk eerst eens of hun kropjes gevuld zijn, en of je ziet of de vaderparkiet ze voert?

Groetjes, Sonja.

angels-birds

Ik heb even mijn vriendin gebeld en ze heeft pappie ook nog niet zien voeren.. Hij is druk bezig met mama parkiet :o Met het voeren en paren met der! Ze kijken geen van beide meer naar de jonkies om.. Ze schreeuwen maar en ik hoorde ze aan de andere kant van de foon! Maar ik ga zo dan wel naar der toen en kijk/voel ik wel naar de kropjes.. Als ik ze te leeg vind voer ik ze wel een beetje bij.. Zonodig neem ik alls met me mee naar huis en dan kan ik ze hier goed in de gate houden..

Groetjes

angels-birds

Ik kon het er niet meer bij zetten, maar ik heb net 1 jong van de trosgierst zien eten! Ik zal ze de hele avond in de gaten houden en kijken wat de rest doet! Mocht het nou niet gaan, heb ik altijd nog nutribird bij de hand!

Dank je voor je reactie ;D en er mag hier anders wel een slotje op..

Mars

Eventueel kun je wat zaadjes met de achterkant van de lepel pletten.
En gewoon een schaaltje met zaadjes op de bodem van de kooi neerleggen.

Houd het wel goed in de gaten hoor, weeg ze anders even met een keukenweegschaaltje!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

angels-birds

Hey,

Gister avond had ik geen tijd meer om te reageren, maar: de papa en mama voeren ze weer allemaal! De jonkies hadden zowat hun longen uit hun lichaam geschreeuwd, maar ze worden gelukkig weer gevoerd! ;D Tot nu gaat alles weer helemaal goed en bijna alle jongen eten nu ook van het trosgierst! Ze gaan vanavond weer terug naar mijn vriendin en hopen dat alles toch goed blijft gaan!

Thx voor de reacties!

Groetjes

Mars

Zorg er wel voor dat je nu de trosgierst gaat inruilen voor zaadjes en af en toe nog wat trosgierst aanbiedt, vijf minuutjes ofzo.
Het is als opstapje naar zaad heel goed, maar ze moeten ook leren dat zaad het hoofdvoer is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

angels-birds

Ik had er meteen al een bakje met zaadjes in gezet.. En bakje met water.. Trosgiers had ik er neer gelegd, omdat de meeste parkietjes dat heel snel eten.. Maar ze eten nu ook gewoon van het voer! Van trosgierst krijgen ze nu een klein stukje, ook omdat de ouders er meteen op af vliegen en alles kaal vreten! Maar het gaat hartstikke goed met ze! Eten gewoon zaad, ik heb er wel wat eivoer doorheen en ze worden nog steeds goed gevoert door de ouders!