pakiet en cavia

Gestart door loulou, december 04, 2008, 12:43:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

loulou

Ik heb echt het parkietenvirus  :-* te pakken en het liefst observeer ik ze de hele dag  :P
Ik was net ook weer zo aan t genieten hihihhi ik wil het even met jullie delen.
ik heb dus 2 parkieten loulou mannetje groen en layla popje blauw. die twee accepteren elkaar, maar zijn (nog) geen koppeltje.
Ik laat ze zo veel mogelijk lekker vrij om te besluiten of ze in de kooi of eruit willen. Net waren ze lekker allebei uit de kooi, de een zat op mijn hoofd en de ander was via mijn broekspijp omhoog geklommen om mee te snoepen van een beschuit met smeerkaas die ik aan t eten was. Ineens vloog Layla van mijn hoofd recht in de kooi van de cavia (en dat is zo'n sulletje die vind alles wel goed) Layla allemaal kusjes geven en Poekie (cavia) maar denken Ach ja.. hihihihi het is zo'n lief gezicht.
Zal een foto maken als ze weer eens bij elkaar zitten.

Even ter vermelding (zie mijn andere berichtjes) Met Loulou gaat het nu stukken beter Nieuwe pennen groeien nu aan en hij gaat steeds beter vliegen, nog steeds niet zoals het hoort, maar hij komt al 20 cm van de grond. ;D

Oh ja en dan een vraagje...? Iemand had met me contact opgenomen of ik haar parkieten niet wilde hebben omdat ze vond dat ze een beter leventje verdienden.... Super natuurlijk, want eerlijk is eerlijk de parkieten hebben het hier super!, die van haar (koppeltje) zijn totaal niet tam, maar je kan ze met veel liefde en geduld toch gewoon tam krijgen? bovendien volgen ze het voorbeeld van de andere pietjes van mij? iemand soortgelijke ervaring?
Oh wat zijn parkieten toch LEUK!!!

Mars

Je kunt parkietjes altijd nog tam maken, geen probleem. Uiteraard gaat dat met de 1 makkelijker dan met de andere.
Het voordeel is dat je nog 2 andere parkietjes hebt en dat parkietjes graag samen zijn (bij het in de kooi zetten erg handig ;) ).
Houd er wel rekening mee dat 4 parkietjes meer geluid maken dan 2 keer 2 ;)
Ook moet je er om denken dat je beter niet meer popjes dan mannen kunt hebben.

Groetjes Marcia

PS: pas op met de Cavia!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

loulou

#2
Ja ik weet het van parkiet en cavia, ik houd het erg goed in de gaten en de parkiet is de cavia te snel af  ;).

Van dat geluid.. ik moet zeggen ik heb de perfecte parkieten ze zijn ook weleens gewoon stil, maar zijn maar zelden overdreven aanwezig, gezellig kwetteren en fluiten net zolang totdat ik terug fluit doen ze wel natuurlijk, maar dat vind ik nu eenmaal zo gezellig. meestal reageren ze erg op drukte in huis (kinderen) hoe meer herrie hier is hoe meer zij gaan 'meepraten" hhahahaha SUPER toch?

oh en trouwens  ;D dat je het zegt van die popjes en mannetjes, dat wist ik, maar laatst in de dierenwinkel zeiden ze het andersom, begon toen aan mezelf te twijfelen  ???, maar goed, popjes mogen niet meer aanwezig zijn dan de mannetjes.

Bedankt voor de tip! :D

Berichtjes samengevoegd. ;)
Gr.Sonja.

Caradow

Parkieten en cavia's of welke andere huisdieren dan ook, kun je nooit met elkaar vertrouwen, hoe goedsullig ze ook zijn. Laat ze dus ook simpelweg NIET bij elkaar... Een ongeluk met verstrekkende gevolgen zit in ene heeeeel klein hoekje!