geslacht m/v

Gestart door gerion, november 30, 2008, 22:19:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerion

vanaf welke leeftijd kan je zien of het een mannetje of een vrouwtje is

ik heb er 2 en ze zijn nu 12 weken oud

gr gerion
kan eventueel wel een foto plaatsen

Chicowen

Een foto is het makkelijkst denk ik. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.


angels-birds

Volgens mij zijn het 2 poppen.. Er zijn duidelijk witte kringen om de neusgaatjes te zien:) Wacht anders even op wat andere forum leden zeggen.. Maar ik denk dat het 2 hele mooie poppen zijn!

gerion

de lichtere was 1 week eerder uit het blok dan de donkere en de lichte voederd de andere
is elke keer weer leuk om te zien hahaha

ze heten trouwens puk en muk
hebben de kinderen verzonnen

Chicowen

Ik vind het lastig om te zien. De rechter van de twee lijkt mij een popje, de linker weet ik iets minder zeker. Er lijken witte randjes rond de neusgaatjes te zitten, maar ik vind de neusdop zelf behoorlijk paarsig lijken, dus dan zou ik zeggen een ventje (het linker parkietje).
Als er bij beide parkietjes duidelijk witte randjes te zien zijn en de neusdop blauwig is, dan zijn het popjes. Wanneer de neusdop vrij paarsig/rose is, dan toch een ventje. Maar uitgaande van deze foto zou ik zeggen rechter parkietje een popje, de linker een ventje (al ben ik hier helemaal niet zeker van).

edit: Heb nog een keer van dichtbij de foto bekeken... voor de linker ga ik toch ook voor een popje.. vind de witte randjes om de neusdop toch duidelijker dan de paarsige kleur die ik denk te zien. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Wouter

Ik ga met marjolein mee, de linker een man, de rechter een pop.

gerion

dez foto is al een 3 weken geleden gemaakt
zal morgen een nieuwe maken misschien is het dan nog duidelijker te zien

Sonja

Hoi gerion,

Ja een foto van middenvoor, waarop je de neusdop echt goed kunt zien, zou fijn zijn. ;)

Voor zover ik het nu kan bekijken zou ik zeggen 2 popjes.

Groetjes, Sonja.

Milo-Pixel

Ik denk dat het twee popjes zijn :)

roha

ik denk ook 2 popjes.

Mars

Heel even iets anders: de rechter zit wat bollig... dat was toevallig net voor de foto zo? ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

gerion

dat was even wennen aan de kooi denk ik
ze zaten er toen net in


Dineke69

Wat zouden jullie denken van mijn parkietje, een mannetje of popje?  Ze is rond 1 augustus geboren.




Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Dat kan niet missen.. een ventje.
Zucht... verliefd...  :-*
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Dineke69

Dus toch ??
Het was ook mijn eerste gedachte, een mannetje.  Toen noemden we hem Dorus, na een paar dagen waren we (vooral mijn vriend) ervan overtuigd dat het een popje is en vonden we de naam niet meer passen. Nu heet ze/hij Saartje.  Ik wou maar dat we een wat meer onzijdige naam hadden gekozen :)   
Even nieuwsgierig, (want ik heb ook in de andere geslachtstopics zitten kijken en raak alleen maar verward) wat maakt jullie zo sterk overtuigd?

Chicowen

De neusdop is duidelijk roze/paarsig, dit wijst op een ventje.
Bij een popje is de neusdop wanneer zij jong is wat meer licht blauwig met witte randjes rond de neusgaten.
De neusdop van Dorus/Saartje is duidelijk roze/paars, dus overduidelijk een ventje.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

viki rams

En wat denken jullie hiervan??
ze zijn nu ongeveer 4.5maanden oud

ik kan er echt niet aan uit, ik dacht omdat ze witte randen rond hun neusgaatjes hebben, dat het om poppen gaat
maar hun neusdop is echt wel paars/roze...

groetjes uit Belgiƫ

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Ik zou toch echt zeggen 2 popjes...

Maar een foto van de neusdopjes, dichterbij, bij daglicht zonder flits is duidelijker ;)