Xtra Vital

Gestart door angeliqe, augustus 19, 2005, 12:17:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angeliqe

He mensen,

Even een vraagje.
Ik ben sinds vier dagen nu overgeschakeld op xtra vital aangezien ik van iedereen hoor dat dit beter is voor de parkieten, nu eten al mijn parkieten het behalve Rocky!
Ze heeft de afgelopen drie dagen er zelfstandig nog niet van gegeten, alleen als ik het haar zelf geef in mijn hand eet ze het op!
Anders niet, moet ze er gewoon aan wennen?
En het bakje met aparte eivoer heb ik uit alle kooien gehaald aangezien dat al door xtra vital heen zit.
Is dit goed of moet je eivoer en groente en fruit gewoon extra erbij blijven geven?

Groetjes,

Angelique

Caradow

Eivoer hoef je er niet apart bij te geven, dat zit inderdaad in de Xtravital.

Ik zou me niet te veel zorgen maken om Rocky, als hij het ook van je hand eet zal hij het ook snel genoeg uit het bakje gaan eten.

Sonja

Hoi Angelique,

Heb je je parkietjes van de ene op de andere dag XtraVital gegeven?
Of heb je ze er geleidelijk aan laten wennen?
Het laatste kun je het beste doen, anders is de omschakeling te groot, dus steeds wat minder van het oude voer, en wat meer XtraVital.
Ze moeten er inderdaad eventjes aan wennen, maar over het algemeen vinden ze XtraVital heel erg lekker! :)

Eivoer hoef je, zoals Caradow al schreef, niet meer extra te geven, maar fruit en groenvoer wel, voor de vitaminen hebben ze dat evengoed wel nodig. ;)

Ik zou je parkietjes, totdat ze goed van de XtraVital eten, even geen trosgierst geven, zodat ze als ze honger krijgen, geen plaatsvervangende dingen hebben, en dus wel hun gewone zaadjes op moeten gaan eten.
Zijn ze goed gewend aan XtraVital, dan kun je ze weer gerust eens per week een stukje trosgierst als extraatje geven.
Het fruit en groenvoer hoef je in deze "wen-periode" niet achterwege te laten. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet lang zal duren, voordat ze gewend zijn, ze eten het tenslotte al uit je hand ook. Het komt vanzelf goed! ;)

Groetjes, Sonja.