welke kleur

Gestart door 1972marloes, november 27, 2008, 03:14:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

1972marloes

wie weet hoe je deze kleurstelling van mijn parkietje noemt ?


[verwijderd door de beheerder]

Piknikki

Ik denk dominant bont met geelmasker type II. Maar zeker weten doe ik het niet. :)

anouk26

en d mijne??



[verwijderd door de beheerder]

Mars

Heeft ie rode oogjes (een hij zo te zien?)
Dan is het een lutino
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

dianatjuhh

hoii ik wilde ook graag weten wat voor kleurslag deze parkietjes zijn
ik keek op
http://www.parkieten-online.nl/kleurslagen.html
man: ik dacht eerst een de gezoomt groen maar mijn mannetje heeft een blauwe onderbuik??
de linkse is de man


en van deze man bond nog iets??

bedankt gr diana



Parkieten-Freak

Een goed overzicht van kleurslagen vind je bij grasparkietonline:
http://www.grasparkiet.com/


Mars

En nog als tip: een parkietje met een blauwe buik (al is het maar een heel klein stukje), met verder groen, is een geelmasker type II (het geel loopt door in de rest van het lijfje en zoals je van het schilderen op school nog weet, geel plus blauw is groen).
Verder moet je zelf maar even puzzelen :)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Audrey

Ik denk dat Croky tot één van de grijze kleurslagen behoort, maar maakt nu precies het verschil tussen grijs, opaline-grijs of cinnamon-grijs? Ligt het verschil in de vorm van het lichaampje? Ik vond namelijk dat de foto's van de opaline parkietjes een 'raar' kopje hebben, maar dat kan toeval zijn en/of aan de foto liggen ook  :P

Mars

Een opaline mist het streepjes motief in zijn of haar nekje en tussen de vleugels. Een cinnamon heeft een bruinig streepjesmotief.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Judith

#9
Citaat van: Mars op januari 05, 2009, 13:01:26
Een opaline mist het streepjes motief in zijn of haar nekje en tussen de vleugels. Een cinnamon heeft een bruinig streepjesmotief.


amai gy zy nen echte kenner!  ;)

Het zou prettig zijn als je gewoon nederlandse taal gebruikt hier... ;) Caradow

dennis007

Oke bedankt.

Dus bij 6 weken nijgt de kleur neusdop al bij mannetje een beetje naar blauw en bij popjes naar bruin.

Chicowen

Nee, bij 6 weken is de kleur van de neusdop van mannen eerder paars/rose en bij een vrouwtje lichtblauw met witte randjes rond de neusgaten.
De neusdop verkleurt in de puberteit pas naar blauw (bij mannen) of bruin (bij popjes).
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.