Geen voedsel, help!

Gestart door IceParkiet, november 24, 2008, 20:25:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Hallo.

Ik heb een dom foutje gemaakt. Ik had gister het voer van mijn parkiet gewisseld, en ik zag dat de grote bak leeg was. Ik dacht dat er nog wel wat voer in de schuur zat, maar dat blijkt niet zo te zijn!

Mijn parkiet heeft vandaag dus niet veel zaden kunnen eten en hij piept de hele tijd. Is er wat wat ik kan doen? Om zijn honger kleiner te maken tot morgen? (want morgen ga ik nieuw voer kopen) Of kan ik het beste gewoon tot morgen wachten?

Het is wel een beetje raar dat ie de heletijd piept. Hij staat ook de hele tijd bij zijn voerbakje.

Dom dus van mij :(

DarkWolf

Heb je toevallig wat trosgierst liggen? Of zo'n snoepstick? Of wat fruit aanbieden..
Zou het voor de rest niet meteen weten.

Ingrid

Er is vast nog wel ergens in de buurt een supermarkt open? Daar zou je dan eventueel wat voer kunnen kopen, is wel niet de beste kwaliteit maar je moet toch wat. Je kan het arme beestje toch geen honger laten lijden.....

Je hebt het over dat je parkiet vandaag niet veel zaden heeft kunnen eten? Betekent dat dat je de hele dag dan al weet dat je geen voer hebt? Raar dat hij piept? Hij heeft honger en hij kan niet anders dan piepen, anders had ie wel om eten gevraagd.

Caradow

Tja het is gewoonweg niet goed als een vogeltje met een legen krop gaat slapen...
en als ie al piept dat ie honger heeft, dan heeft ie dus al een tijd niks op..

Dit soort dingen mogen gewoon niet gebeuren!
Ga maar heel snel op zoek naar ene winkel dat nog open is of naar iemand in de buurt die ook vogels houd.. mogelijk kun je daar iets lenen...


IceParkiet

Ik heb hem net wat fruit aangeboden. Gelukkig heeft hij daar veel van op en is hij nu rustig aan het slapen.
Dat word morgenochtend snel naar de winkel!

Mars

Nou, ik had toch echt een rondje door de wijk gegaan op zoek naar een voliere ;)

Parkietjes kunnen maar heel kort zonder eten...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Ook ik zou overal in de buurt gezocht hebben naar iets of iemand met zaadjes...
En hoe lang zit hij al zonder eten dan?
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

#7
Maak wat brood of beschuit heel fijn en doe dat in zijn etensbakje. Beter iets dan niets......
Waar woon je trouwens? Misschien kun je bij iemand iets lenen? Je hebt toch vast wel een kennis in de buurt
met een parkietje? Of een kanarie? Kanarievoer of valkparkietenvoer mag ook wel voor een keertje.......